Botox

i måndags var vi på sjukhuset för att Love skulle få botox. Som vanligt var han jätteduktig. Väntar tålmodigt på att emlan ska verka och ligger sen tyst och stilla när läkaren sprutar in botoxen. 
 
När jag var i matsalen för att hämta bestick knackade plötsligt någon mig på axeln. Man blir ju alltid förvånad att träffa någon där som man känner men det visade sig vara en av mina närmaste vänner som fått åka in akut med sin lilla bebis som drabbats av rs. Han var riktigt dålig ett tag men nu har de fått komma hem igen, så skönt att allt gick väl!!!
 
Detta fick mig sedan att tänka tillbaka på när Love var nyfödd. Tänk, med en 8 dagar gammal bebis få beskedet att ert barn kommer dö. Vi blev chockade, grät och grät ännu mer. Men sedan var det bara att bita ihop och ta tag i situationen. Love skulle sondmatas var tredje timme dygnet runt och hem ville vi. Så det var bara att lära sig allt kring honom så vi klarade sköta honom själva. Så sjukt. Ert barn kommer dö, hur klarar man egentligen av att hantera ett sånt besked? 
 
Under alla de gånger vi legat inlagda har vi några gånger träffat på familjer vi känner. För några av dem har det varit en riktig pärs, men barnen har efter lite vård mått bättre och sedan har deras mardröm varit över. De behöver troligen aldrig mer besöka barnavdelningen i karlskrona. 
 
Jag har alla gånger vi åkt hem med Love igen känt sann glädje. Vår kämpe fixade detta med. Men, min mardröm är inte över där. Jag vet att det blir fler pärser. Fler samtal mitt i natten med läkare, med gråten i halsen, då Love kommer ha andningsproblem. Fler nätter då syrgasen måste höjas och höjas. Fler nätter då akutmedicin efter akutmedicin måste användas. 
Vi gör som vanligt, bara att ta tag i det och lösa de problem som uppstår. 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Såg i tidningen vad som hänt. Tänker på er alla! 😢💗

2015-02-14 @ 09:31:48
Postat av: Linn

Mamma berättade .... Tänker på er alla ... Styrkekramar linn

2015-02-17 @ 22:03:38
Postat av: Lisbeth

Tänker på er!
Kram

2015-02-19 @ 00:03:55
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0