Penicillin igen!!!!

Vi var inne hos dr Blohmé i onsdags (igår). Då var crp på 117 och syresättning på 91 %. Andningen lät sådär men inte dämpat som vid vätska och inte heller som lunginflammation. Vi bestämde att vi ökar inhalationerna igen och träffas igen på fredag morgon. Vi skulle komma tidigare ifall han blev sämre.
 
Jag blev lite orolig över syresättningen men kände imorse att sämre var han inte så ringde och fick tid att kolla honom nere hos vår familjeläkare. Där var syresättning på 92 % men crp på 140!! Och väl där märkte jag att jo, han mådde sämre. Fick träffa läkare där som träffat Love ett par gånger bara. Men hon skrev ut penicillin men tyckte samtidigt det var bra att vi skulle till Loves vanlige läkare imorgon igen.
 
Jag kände bara när jag var på apoteket att jag ville bara börja pyla!!! Hur slutar detta? När får han må bättre???
 
Jag pratade med Loves läkare här ikväll och förklarade lite hur han mår nu så han tyckte att vi packar med oss saker ifall vi behöver vidare till Karlskrona sen imorgon.
 
 I onsdags när vi var hos dr Blohmé pratade vi om att han är ledig nästa vecka så det är en annan läkare där. Då sa han (och det har han sagt flera gånger) att han inte är oumbärlig och att det går bra även med andra läkare. Men jag kan säga att för mig är han i stort sett oumbärlig!! Han är sån trygghet för mig. Han känner Love och hur hans andning och sånt brukar vara. Han vet hur jag fungerar och hur han ska bemöta mig så jag känner mig trygg sen. Läkaren idag är också bra, men hon är ingen dr Blohmé :) Han är den bäste för oss :)
 
Sen måste jag återigen berömma våra underbara assistenter!!! Inget kortis i helgen och då gör de allt för att kunna ställa upp. En skulle ha främmat som fredag kväll men då hade hon på förslag att kvällsassistenten jobbar till midnatt så kommer hon och jobbar natten sen. Hon som jobbar lördag dag ska ha gäster på kvällen men jodå, hon kunde jobba till 18 ändå, hennes gäster var inte så krävande, kommer de innan henne är det inte hela världen :)
 
Som sagt, de ställer upp till 100% i ALLA lägen. Så fantastiskt skönt för oss!!
 
Annars känner jag mig väldigt nere idag. Har en klump i magen som inte vill försvinna. Hur slutar detta? Fixar Love fler infektioner? Är detta vår vardag nu? Så kan det inte få vara! Det måste vara något tillfälligt (som dock varat alldeles för länge...) Snälla snälla, låt honom bli frisk nu....

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lille, goe, fine Loveprins, du gör mommo orolig.

Massor av mommo kramar!

2014-03-14 @ 16:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0