förkylning :(

Love har blivit förkyld. Inte alls vad han behöver just nu. Skulle vara hemma från förskolan v 6 och 7, för att sen ha sportlov v 8. Flera veckor utan att utsättas för ny smitta. Men tyvärr, så blev det inte. Två av hans assistenter har också blivit förkylda så han har troligen smittat dem med. Nåja, bara att hoppas det blir lindrigt för dem alla.
 
Love tog sig en liten nap idag och när han vaknade vid halv fyra tyckte jag att andningen var rätt ansträngd. Lite som när ena lungsäcken var vätskefylld. Ringde barnmottagningen för att höra om det kunde räcka att vi kollar det imorgon. Fick prata med den sköterskan som brukar ha Love och tyvärr kunde vi ju inte köra in idag då de stänger 16.00 men han tyckte vi skulle ringa och se om vi kunde komma ner till vår familjeläkare så de lyssnar på honom, annars var det barnjouren i Karlskrona som gällde. Då vi har 10 mil dit vill man ju hellre göra en första koll här hemma om det går, så ringde ner och pratade med en sköterska på familjeläkarna och fick komma direkt. Tycker verkligen de är kanon även där, alltid tillmötesgående och bra att prata med.
 
Jag kände mig lite panikslagen över detta då jag helt klart trodde att lungan på nytt var vätskefylld. I bilen tänkte jag vad fantastisk kroppen är ändå. Vad mycket man klarar. Att jag överhuvudtaget har mitt förstånd i behåll... Att leva med den pressen varje dag, att ha full koll så fort Love visar förändring i sitt mående. Att hans liv faktiskt kan hänga på att jag ser förändringar i tid... Det är ett tungt ansvar att bära..
 
De började med att kolla crp som, hör och häpna, låg på 25!!!! Har gått ner mer sen sist vi kollade. Såååå skönt att höra!!!  Sen lyssnade dr Flygare (en väldigt lugn och bra läkare) på hans andning och tyckte det lät helt ok. Lite rossligt men absolut inte nåt att behöva gå vidare med. Så otroligt skönt!! Så vi körde hem igen :)
 
Det är ju så. Många gånger när jag blir orolig och får Love kollad är det ingen fara men ibland är min magkänsla helt rätt. Som förförra fredagen. Den kändes bara inte helt bra utan ville ha honom kollad inför helgen och så blir det akut in till Karlskrona. Men jag kör hellre några gånger i onödan än att inte köra in den där gången det är riktigt allvarligt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Styrkekramar till er.

2014-02-11 @ 21:59:42
URL: http://hennas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0