Fråga angående koffeintabletter

Jag fick en fråga angående varför Love får koffeintabletter. Det började med att Love fick rejäla andningsuppehåll, speciellt på morgonen. Fick då tips att prova ge koffeincitrat. Det är något man ibland ger till för tidigt födda barn som kan glömma av att andas. Då ska koffeinet verka uppiggande så de andas som de ska. Det gav vi Love ett tag men det var ganska bökigt. Det var kort tid man kunde använda det (tror en flaska måste förbrukas inom 2-3 veckor) och apoteket hade aldrig det hemma så gällde att ha full koll på när jag behövde ner och beställa nytt så det skulle hinna komma innan det gamla tog slut, samtidigt som jag inte ville beställa för snabbt, så hann det gå ut i datum... Kanske kan tyckas relativt enkelt men när man har flera andra mediciner, speciell mat osv som också ska beställas hem så är det faktiskt lite bökigt :)
 
Loves läkare funderade och kom på koffeintabletter! Så det var en chansning att prova koffein för att få bukt med andningsuppehållen. Det fungerade och påverkade även Loves dygnsrytm positivt! Från att ha somnat 15 på eftermiddagen och vara vaken från midnatt klarade han hålla sig vaken till 19-tiden och sova till mellan 03-05.
 
Nu är dosen 3/4 tablett på morgonen och 3/4 tablett vid 14-tiden. Nu har Love tyvärr kommit in i något sämre dygnsrytm igen, somnar ibland på eftermiddagen igen så nu ger vi middagskoffeinet nåfot senare än vi gjorde tidigare. Får hoppas att det blir bättre igen när kramperna slutar spöka...
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tack snälla! Vår son har ingen dygnsrytm alls, jag tror jag ska prata med honom om koffeintillskott.

2013-11-17 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0