positivt på hörselundersökning!!

I tisdags hade vi en tid för hörselundersökning och jag tyckte det var bra att åka eftersom läkaren i måndags tyckte Love var röd i ena örat och vi då kunde få det bekräftat om det var öroninflammation. Love var dock inte helt på g utan somnade mitt under undersökningen...
 
 
assen var snabb med att fota :). Lille gobben... Men det var faktiskt bra! När dessa hörselundersökningar görs försöker vi tolka hur han reagerar på ljuden. Oftast blir det att han hör sämre än vad vi upplever. Men både assistenten som var med under testet och audionomen var väldigt positiva efteråt då Love väcktes av ljuden! Han hör alltså bättre än vad vi trott baserat på tidigare undersökningar. Han hör ungefär 60-80 decibel tror jag hon sa, vilket betyder att han hör vanlig samtalston inom 1 meters avstånd! Kändes väldigt bra att för en gångs skull få goda resultat. Brukar känna mig nedslagen när vi åker hemåt efter en sådan dag.
 
Vi pratade en del om CI, cochimplantat, om det skulle vara aktuellt för Love. Men med de svaren vi fick känns det dumt med ett så stort ingrepp när han ändå får en hel del hörselintryck med sina hörapparater. Frågan skulle bollas med personal i Lund en sista gång bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0