feber :(

I söndags kväll började Love få lite feber och strax innan 02 larmade nattassistenten. Trodde det var som han krampade men då hade han 40 graders feber. Usch, det är flera år sedan han hade det. Tror inte han haft det sedan vi flyttade från huset. Hon hade gett en alvedon en stund tidigare men febern hade inte gått ner något. Vi avvaktade tills det gått en halvtimme sedan ringde jag 1177 och bad dem kontakta Karlskrona så att en barnläkare ringer upp mig. De i Karlskrona vill att jag gör så för då hinner läkaren kolla igenom Loves journal innan och jag tycker det fungerar bra. Har ännu aldrig hänt att de på 1177 ifrågasatt när jag ringt och själva velat ge svar.
 
Läkaren tyckte vi skulle ge en dos ipren men ni vet sen frågar jag å frågar... vad gör vi om den inte gått ner? När ger vi mer febernedsättande? Hur mycket ger vi? Om vi inte får ner febern, kan det vänta till imorgon eller åka in akut?....bla bla bla... :) Så vi bestämde att hon skulle ringa igen om en halvtimme så skulle vi stämma av. När hon ringde igen hade den gått ner lite i alla fall. Jag och assisten gjorde som så att vi kollade efter ytterliggare en halvtimme och då hade gått ner ännu mer. Så lagom till det var lugnt med Love så vaknade Levi och ville äta :) Skönt att han sov under tiden jag grejade med samtal och så.
 
Så sen på måndagen ringde jag barnmottagningen och ville få honom kollad. Var rädd att det skulle vara en lunginflammation på g. Lungorna lät bra, var lite röd i ena örat men vi fick penicillin då han var rätt dassig och Love har all sin problematik, skönt. Nu hoppas vi han blir bättre snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0