mer vaccinering?

Om man läser aftonbladet så blir man då och då något uppstressad över artiklar angående smittsamma sjukdomar som kommer. Typ Sverige invaderas av svininfluensan- läkare på smittskyddsinstitutet varnar och råder till vaccination... osv osv.
 
Jag läser aftonbladet. Vad tror ni jag var tvungen att göra idag? Ringa barnmottagningen och höra hur det ligger till egentligen... :) Pratade med en av sköterskorna och han sa att de har endast vaccinerat mot vanliga influensan som Love ju fick i december. I den har man lite skydd mot svininfluensan och i nuläget har inte de fått rapport om att mer behövs. Han menade att det som står i tidningarna inte stämmer så bra men jag ringer hellre en gång för mycket och checkar och får känna mig lite dum (haha..) än att i efterhand ojsan hojsan han skulle nog vaccinerats....
 
Kändes skönt att få koll på det. Ringde även dietisten och pratade in att vi behöver nytt recept på minimax. Gäller att fixa allt sånt smått och gott nu innan bebisen kommer. 2 1/2 vecka kvar bara vet ni =)
 
Behöver beställa lite från BVC med som blöjor och nya sprutor så får se till att göra det i veckan. Hade hoppats kunna ha klart de flesta HAB-besök och sånt med nu innan. Tyvärr har två saker ställts in nu för sjukgymnasten har varit hemma. Så vi får se om vi hinner med det nu innan, annars bad jag om hembesök istället. I februari åker jag bara in till sjukhuset om det är akut. Planerade saker får helt enkelt vänta tills mars annars. En sak som blev inställd idag var att vi skulle ner till kortis för att sjukgymnasten skulle gå igenom gymnastiken med de två nyaste i Loves arbetsgrupp. Men jag frågade en av de som jobbat med Love sen han började där om de inte kan komma hem till oss istället när vi får till en ny tid. Tycker det blir bättre för Love för han förstår ju inte att han bara ska ner där en liten stund för att gympa och sen hem igen. Han är ju van att stanna där och få gå runt och undersöka hela bygget i sin gåstol.
 
Imorgon har vi tid på OTA 8.15 för att prova nya ståskalet. Hoppas verkligen det sitter bra och är färdigt så vi kan få det med oss hem. Men det brukar ta minst 3 provomgångar innan de får till det bra med knappen så har inga höga förhoppningar om det...

Kommentarer
Postat av: josse

Förstår din oro Madde. Jag är med rädd för att Oscar ska få influensan. Nu är det ju värre för love, såklart. Men orolig blir jag. Vi har ju inte vaccinerat något alls nu. Hoppas vi alla slipper det. Kram

2013-01-15 @ 20:05:15
URL: http://josephinen.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Usch, det är klart man blir orolig, men om det är något de är bra på i media så är det att skrämma upp folk.
Min dotter är ju vixen, men väldigt infektionskänslig och immunförsvaret är minst sagt dåligt. Men hon har valt att låta bli vaccineringen iaf..
Kram

2013-01-19 @ 19:03:41
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0