beställning av lite nytt :)

Idag har jag haft en av Loves tidigare assistent på besök här. Det är likadant varje gång vi träffas, efter flera timmars babblande känner vi oss inte färdigpratade när det är dags för henne att åka. Men visst är den känslan härlig? Då trivs man verkligen med att prata med den personen :)
 
Sen tog jag tag i detta med att beställa lite nytt till Love. Det blev lite smått och gott från Hatten förlag, bla lilla idagboken. Nu har vi tre olika block där vi skriver mat, mediciner, vad som gjorts under dagen osv. Tänkte det kan vara smidigare med bara ett block. Det enda negativa med idagboken är att det inte är så mycket plats att skriva om dagen. Några av asistenterna skriver ganska mycket på sina pass, vilket enbart är positivt så vi får se om vi gillar att bara ha ett block. Vi må pröve :) Diskuterade det med hon som jobbade idag och vi får helt enkelt diskutera igenom vad som är viktigt att dela med sig av till de andra, vad vi ska fokusera på i det vi skriver ner. Att man inte svävar ut samtidigt som man inte får tappa viktiga saker att dela med sig av för att man ska vara kortfattad.
 
Sen har jag velat ha en gunga till Love som är handikappanpassad men då de kostar några tusen vill jag vara säker på att jag köper rätt storlek så mejlade komikapp om de kan hjälpa mig med det. Så beställning därifrån avvaktar jag med. Men gjorde en beställning på varsam då Love behövt ny lekmatta några månader nu. Tog den största då han gillar att rulla runt. De låg på 2500:- så hoppas verkligen de är bra :) Beställde även drickmuggar till Love, rillekruset. Tog 4 så han kan ha på förskolan och kortis också. Har fått låna från habiliteringen men den har vi haft så länge så det har de säkert glömt... Usch, skäms lite att jag inte beställt det för länge sen....
 
Komikapp hade lite annat jag tror Love kan gilla så får bli en ordentlig genomgång av deras saker sen när jag fått svar om gungan. Är lite trist ändå att allt handikappanpassat ska vara så förbenat dyrt... Men men, bara att betala och se glad ut :)

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Gott att hitta vänner som man kan ha sådana stunder med :)
Jag vet ju inte hur idagboken funkar, men kan man inte ha en kompletterarande bok som man hänvisar till om man behöver skriva mer än vanligt?
Allt till funktionshindrade är dyrt, oavsett om det gäller hjäkpmedel eller mat. När mina ongar fick diagnose gluten/laktosintolerans steg våra matkostnader enormt. Även om man kan få viss mat till reducerat pris via landstinget är det inte mycket hjälp.
Handduksbilden på Love är så fin!! :D

Kram

2013-01-10 @ 13:06:16
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: Maria

Men vad mysigt med lite nya saker:) Du gillar ju att handla;)
Krya på dig Love!! Kramar från oss alla!!!!

2013-01-10 @ 16:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0