hög feber

Stackars lille Lonse, en förkylning bara flög på honom i torsdags innan luciafirandet. Imorse hade han 39,6 så fick alvedon. Efter 3 timmar låg den fortfarande på över 39 grader så ringde 1177 och bad dem kontakta läkare i Karlskrona som då ringer upp mig. Det fungerar väldigt bra att vi gör så för då hinner läkaren läsa på lite i hans jornal och kan lättare besvara de frågor jag har. Som vanligt var det en trevlig och bra läkare som ringde upp! Vi har tydligen varit lite väl försiktiga med  dosen alvedon... Så hon räknade om vad han ska ha och så gav vi mer och nu har tempen gått ner mer och han är piggare.
 
Jag var lite orolig för att ge febernedsättande när vi precis börjat med ergenylen men det var ingen fara! Så skönt när man får svar på de funderingar man har. Jag ringer hellre och kollar och verkar dum än att gå och oroa mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0