Lilla Wildas begravning

I torsdags begravdes lilla Wilda så det var en väldigt tung och sorglig dag. När jag var och köpte handbuketten var det svårt att hålla tillbaka tårarna. Under dessa två veckor har jag försökt få in och förstå att hon somnat in men det var nog inte förrän nu som jag verkligen greppade det.
 
I kyrkan var det många tankar som snurrade i huvudet. Sorg över lilla Wilda, över vad hennes familj nu går igenom och tankar på vad vi har framför oss en dag. Sånt har känts så långt borta eftersom Love mår så bra men nu blev det väldigt tydligt att våra små föds väldigt väldigt sjuka.
 
Det var en väldigt fin ceremoni. Wildas storasyster läste upp en dikt och jag blev så imponerad av hennes styrka, hon gjorde det så bra.
 
Lilla Wilda, jag hoppas du har det bra där du är nu. Och jag tror på det prästen och din syster sa: Där du är nu finns ingen trisomi 13, inga handikapp, inga sjukdomar. Där kan du gå på dina ben och du kan tala. Jag tror du dansar på ängarna med alla andra fina trisomibarn och sjunger för full hals. Fina Wilda, så älskad och så saknad...

Kommentarer
Postat av: Heddan

Och jag får tårar i ögonen bara jag läser det...

2012-09-13 @ 21:09:19
Postat av: Camilla

Fint skrivet om ängla barnen, Så klart de springer runt och hoppar,dansar och sjunger. Jag vet att de äter en massa glass oxå. :-)

Kram Camilla ängla Tindras mamma

2012-09-14 @ 10:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0