Love-även kallad ormen :)

I fredags morse när jag stod och pratade med assistenten såg jag en bil från hjälpmedelscentralen köra förbi... Hm, till oss kanske?? Hade jag heeelt glömt bort :) Var 2 från hjälpmedelscentralen och arbetsterapeuten som skulle komma och fixa pandastol och rullstolen så Love ska sitta lite bättre. Det kom fram att Love går under smeknamnet "ormen" av dem då han lyckas slingra sig ur typ allt ;) De förstår fortfarande inte hur han nästan kom ur sin gåstol. Han glider dessutom i sina stolar vad för bälten de än sätter dit. Men nu tycker vi nog de lyckades rätt bra för sitter mycket bättre på promenaderna nu. Har sagt det innan men säger det igen: Vilka underbart trevliga och engagerade människor vi möter på vår väg med Love!! Det är en sak som glädjer mig enormt, hur viktig Love är för så många, att han ska ha det så bra som möjligt. Att de inte ger sig förrän det är bra, det ska inte bara duga, det ska vara bra!!!
 
På eftermiddagen hade vi dubbelbemanning för bad. Det sköter nu 2 av assistenterna. Kul för dem att kunna göra lite med Love utan att jag alltid är med :) Tyvärr kunde inte Love bada då han har en böld i örat och går på penicillin men vi har hittat ett alternativ och det är att gå till träningsskolan där de har en vattensäng och gunga där Love sitter bra. De hade haft en jättemysig eftermiddag och hade även filmat lite så det var kul att se sen. Känns så skönt att kunna släppa lite på ansvaret gällande aktiviteter och jag märker ju hur assistenterna står redo att ta mer ansvar när jag backar, härligt!
 
En böld i örat ja. Så trist att badet fick ställas in ännu en gång. Love som verkligen älskar att bada. Vi hade tid på öronmottagningen i torsdags och har tyckt att höger öra har fortsatt krångla lite så det visade sig vara den här bölden. Innan har det varit urinvägarna som krånglat, nu är det höger örat... Hoppas det ger med sig snart. Men penicillin och örondroppar ska förhoppningsvis hjälpa.

Kommentarer
Postat av: mariaMaria

Kul att se en uppdatering, du är ju inte snabb;) Tilde och Tyra tyckte love var superstor på bilderna men tone. Hoppas örat läker snart så han får bada:)) kram

2012-10-23 @ 19:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0