Nya grejer

Nu har Love fått en big red (??) Det är en stor röd knapp som man kan koppla till något elektriskt som man enkelt sätter på och stänger av genom att trycka på knappen. Jag köpte en bordsfläkt då jag trodde att det skulle fungera bäst. Love tyckte det var väldigt intressant med lite blåst på sig och jag tror han förstår litegrann i alla fall att han själv kan påverka på och av. Ska filma när vi leker med det så kan man granska och kanske komma fram till om/när det är medvetna tryck och när det bara är hans händer som flyger runt lite.





hahaha, så här trött var fese häromdagen. Han bara somnade i skalet... Och sen när jag tog bort honom bröt han ihop tills han fick nana gott i mammas famn :). Det är så härligt när man inser hur bra vi numera kan tolka honom och han oss. Kolla också in hans nya min!!! Den gör han typ 24/7 numera. Ja, komma på att man kan dra in underläppen kan ju vara coolt :)



Så här gott hade Love och faster det häromdagen. Han är ju Värsta glidaren....

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag brukar läsa din blogg, då jag har en son född -10 med en svår hjärnskada.

Jag är alltid på jakt efter ideér på aktiviteter och föremål som kan stimulera honom, men det är grymt svårt.

Jag satt och kikade på några äldre inlägg på din blogg och såg en jättefin "låda" (tak och tre väggar) som Love kunde ligga och mysa i. En sån tror jag min lilla kille skulle kunna gilla! Var har ni köpt den, eller är det egen konstruktion?



2012-05-09 @ 14:29:44
Postat av: Josse

Fina fina Love. Vilken fin bild på honom och faster. Man ser verkligen hur mycket de 2 älskar varandra, och hur härligt dom har ihop :) Härligt att se att han tyckte det va intressant med fläkten. Jag ska ta fram Oscars big mac med, och ge det mer tid!

2012-05-10 @ 10:03:40
URL: http://josephinen.wordpress.com
Postat av: Loves mamma

Josefin- Du menar lilla rummet (kallar vi det iaf :)). Det får man som hjälpmedel från habiliteringen. Jag antar att ni har kontakt med dem? Bara prata med arbetsterapeuten så fixar hon det. Tror jag det var... Hon vet ju annars vem som håller i det.



Lilla rummet hjälper barnet att få bättre rumsuppfattning och stärka jag-identitetsutvecklingen. Hoppas det kommer passa din lille gosse!



Bor du i Blekinge eller häromkring får du jättegärna komma och se om Love har nåt mer som din gosse kanske gillar. Många gånger får man bästa tipsen från andra familjer. Annars kan jag varmt rekommendera DUMLE i Lund, vet inte om det finns på fler platser. De har mycket olika saker man får komma och prova och det barnet sen gillar får man själv köpa in. De ger goda råd och var till stor hjälp för oss.

2012-05-10 @ 19:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0