full rulle

I onsdags var det utbildning och möten för hela slanten. Blev lite väl mycket faktiskt. 9.30-12.00 var Annica från SPSM (som arbetar med dövblinda) här så vi träffades hela arbetsgruppen och gick igenom lite som assistenterna filmat. Sen när gruppen ändå var samlad la jag in ett personalmöte 12-12.50 för att sedan stressa direkt till nätverksmöte kl 13. Då träffas vi som på olika sätt arbetar med och kring Love såsom specialpedagog, personal från syncentralen, chef för korttids och personal från korttids, Annica från SPSM och rektor för träningsskolan som i nuläget ansvarar för planering av Loves förskola. Därefter snabbt ner till habiliteringen för teckenutbildning mellan 14.30-16.00. Men kände då att huvudet var fullt... haha, så får träna lite hemma.

Men det var en bra och givande dag, alltid bra när de kommer från SPSM och tyckte de 2 nya assarna hängde med bra. Nätverksmötet gick bra, tyvärr går det inte riktigt som planerat med förskolan och pedagogerna där. Jag hoppas det löser sig bra och snabbt och att de kan se detta som en inspirerande och givande utmaning och inte vara rädda för det annorlunda.

Sen igår var vi i Karskrona för lite botox. Det var en ny läkare som gav det, jag har träffat honom några gånger på ortopedrond. Maria blev verkligen skitirriterad då han varken hälsade eller annat. Det brukar vara vår favorit Jörgen Landehag men tyvärr är han tjänstledig. Annars har det varit en kvinnlig läkare som också är bra och nästa gång det är dags så kommer jag be om henne för jag gillade inte hur denna läkaren gjorde. Ska prata med sjukgymnasten om det men det brukar göras mer noggrannt. Dessutom blödde det mycket mer efter än vad det brukar så kändes inte helt ok efteråt.

Love krampade rejält i lördags (4 minuter och det är mycket för honom nu för tiden) men har inte gjort det sedan dess. Däremot vet jag inte om det är lite knas i skallen för han får såna skrattattacker ganska ofta bara sådär. Skratt är såklart bra men ibland känns de lite märkliga.



Väldigt roligt bara sådär att gå i gåstolen...

Kommentarer
Postat av: Nilla

"Skrattkramper" ? Wilda har oxå sådana ibland. När gjorde ni eeg senast? Vi ska göra nytt igen nu och fått en ny krampmedicin som komplement till Keppran. Kramis på er

2012-03-09 @ 12:01:30
Postat av: Lisbeth

Även om jag förstår att det föder en viss oro, så ÄR han otroligt söt där han står och skrattar..



Kram

2012-03-09 @ 21:53:50
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0