härliga fantastiska människor!!!

Så har det gått snart en månad sen sist... Tycks ha tappat bloggsuget...

Idag har jag åter träffat några av världens härligaste människor, lilla Hedvig (med trisomi 18) och hennes familj. Få sitta och prata med några som verkligen vet vad man pratar om var precis vad jag behövde. Så stort tack för idag Sigrid och Jonas!!!! Ni är super!!!!

Jag har varit lite nere ett tag men tror inte det märkts så mycket utåt men grubblat mycket. Har varit mycket smått som tagit energi men nu verkar det mesta ha löst sig.

Nu har våra 2 nya assistenter börjat här och det känns bra. Hoppas de också tycker det... :) Men det är fullt upp med schemaläggning för våren och sommaren, utbildningar som strax avslutas och nya påbörjas, aktiviteter för Love framöver. Och min tid till det räcker inte riktigt till... Tar tid att bara fundera och reflektera över hur det blir bäst...

Jag ringde i alla fall till min gamla chef idag, ridskolechefen på ridskolan i kommunen och frågade lite om ridning för Love. Och positivt nog är de väldigt flexibla så jag kunde i stort sett få tid när det passar oss. Måste bara kolla upp med sadel som ska funka för i nuläget hade de ingen där man kan sitta två stycken. Men vi kommer använda oss av voltigegjord så länge. Vi får ju prova först några gånger och se om det är något för herrn. En av de nya assarna håller på med hästar så det passar ju bra nu så kan hon och jag ta ridningen.

Snart börjar förskolan också för Love. Men först väntar ett hembesök av försäkringskassan för att få beviljat att ha hans egna assar där. Och så ska jag ansöka om lite fler timmar som kan användas för dubbelbemanning vid ridning och bad. Vi filmade några gånger vid badet och vad Love älskar det! Så måste ha fasta dagar som vi åker och badar annars är det lätt att veckorna går utan att det blir av. Avvakta liiite till bara så kräksjukorna lugnar sig.

I onsdags började vi på en teckenkurs på habiliteringen. Den var bra tyckte vi! Trodde vi skulle vara typ sämst men vi verkade vara bra på g med tecken när vi presenterade oss upplevde jag, fiiint de ;) Och nästa vecka är det dags att åka till Norrköping igen för att avsluta utbildningen om samspel som jag gått via spsm. Det känns skönt att avsluta, även om det varit givande och roligt har det känts lite mycket nu när vi bytt personal och allt annat kring Love.


Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

Angående ridning så tycker Tindra bäst om när hon får ligga på hästens rygg helt utan sadel :-) Så kanske ni kan testa på det också lite i början? Men det där ser ni nog när ni väl kommit igång.

2012-03-05 @ 18:27:00
URL: http://karperobygge.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Vad spännande det låter med ridningen!

Gott att höra se dig igen. :)



Fina Love, så han växer!!

Kramar

2012-03-06 @ 16:10:24
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0