Sjukhusbesök

Hm. det har ändrats här i bloggen så hux flux blir bilderna jättestora?? Jaja, jag orkar inte riktigt greja mer med bloggen än att bara skriva mina inlägg så får helt enkelt vara så :)
 
På Loves födelsedag var vi på sjukhuset med. Hade fått tid för synundersökning som jag gått och väntat på hela våren. Är 2 år sedan sist så var verkligen på tiden. Love var otroligt duktig första stunden. Men sen skulle han få ögondroppar som vidgar pupillerna och därefter vänta 20 minuter på att de skulle verka... Tråkigt, tyckte han.
 
Det de kom fram till är att synen utvecklats väldigt mycket. Troligen ser han sämre på sitt vänstra öga där han har kolobom (utdragen pupill). Han ser bra när det kommer saker från sidorna, kanske något svårt att upptäcka saker som kommer nerifrån. Det är en ökad risk att trisomi 13 barn får en typ av ögontumör, retinoblastom, så frågade om det men hon tyckte inte det var risk för det. Däremot OM han ska sövas av någon annan orsak, ex rör i öronen, bör man kolla ögonen mer grundligt då. Så jag kände mig ganska nöjd med besöket ändå. Inte för att det gav så mycket nytt egentligen, jag har ju liksom märkt att hans syn förbättrats... :) Men fick lite svar på funderingar jag haft.
 
Därefter gick vi upp till barnmottagningen då lite prover skulle tas och jag ville träffa dr Blomé innan semestern. Vi har inte träffats på hela våren, bara haft lite telefonkontakt då och då så kändes som det behövdes. Sen är det klart alltid bra om vi inte träffas för det betyder att Love mått bra!!
 
Vikt var ok, 14,8 kg till 102 cm. Han är lååång!!!
 
Love är gnällig på sjukhus. I stort sett alltid. Och de blir lite oroliga varför. Jag vet ju att han blir en helt annan unge på väg ut men sjukvårdspersonal ser honom bara sån. Så vi pratade lite om hur vi kan göra besöken bättre för Love. Och efter sommaren ska dr Blomé göra ett hembesök så han får se hur Love är i hemmiljö. Har sagt det innan, men vi har verkligen världens bästa läkare!!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det låter ju positivt hela vägen, skönt! :)
Men inte är det konstigt att han är gnällig på sjukhus, det är väl även vi vuxna.. ;)
Han är ju nöjd när han kommer därifrån, ganska sundt ju! :)
Klokt med hembesök, fantastikt att läkaren kommer !
KRam

2012-07-01 @ 17:25:02
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0