Nya bilen är här!!!!!!

Så är äntligen vår nya bil här. Men kommer sakna min V70.... Bor man i Olofström bör man köra volvo (tycker jag, det är det bästa ;)) men nu hade de inga bra alternativ för oss..



Lonse redo i sin nya bilstol och gör tummen upp!



Spääääänd....



Å här sitter han på plats. Man dockar alltså till till bilstolen, som körs runt på ett underrede, till basen i bilen som sedan bara förs in elektriskt. Smidigt! Tills det hänger sig en dag ;)



På plats.

Sedan gav vi oss iväg på Leons hockeyträning.





Nu när vi kommer i bilstolen istället för i vagnen känns det verkligen "handikappat" om ni förstår hur jag menar. På träningen är det några gamla skolkamrater och när de såg mig komma med Love var det precis som de tänkte:-men stackaren, har hon ett handikappat barn???

Det känns bra att ta med Love så men lite blandade känslor när det tittas och funderas.

Jag kände efter en stund att Love bajsat men trodde också det skulle vara utanför så byte fick bli hemma sen. Och tur var det. Det var, precis överallt. Jag hade blivit olycklig om jag försökt byta där. Detta är ett problem. Vi vill verkligen ha med Love och jag tänker i sommar, när vi ska på lite turer över dagen. Så blir det med spädbarn med tänker kanske någon och det vet jag. Men en jäkla skillnad att byta på en liten 5 kilos än en stor 15 kilos som grejar hit och dit och tar plats helt enkelt. Å får man vagn eller bilstol helt nerbajsad är det ju inte så kul. Har underlägg och så men hjälper inte alltid. Å minskar vi laktulosen blir stackaren för hård i magen :(

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej, jag har också ett funktionshindrat barn, en kille född 2010. Han har ännu ingen diagnos, men vi letar.

Jag ville bara tipsa ang magen. Våran kille hade samma problem, med för lite Movicol (det har väl samma funktion som Lactulos) kan han inte bajsa alls och med för mycket så blir det stora läckage allt som oftast. Speciellt när det inte passar alls, som på shoppingrundor och fikastunder på stan.

Vi har fått Prepulsid (Secaprid) utskrivet för att hjälpa till med ventrikeltömningen. Tack vara den har vi kunnat gå ner lite i dos på Movicol och slipper läckage då bajset inte är lika löst.

Prepulsid kan ha allvarliga biverkningar och är numera ett licenspreparat, men jag ville ändå tipsa om det, då det hjälper våran kille.

2012-01-31 @ 12:47:09
Postat av: Loves mamma

Josefin- Vad jobbigt för er att inte fått någon diagnos. Vi fick bara vänta i 8 dagar när Love var nyfödd men jag tyckte det var jobbigt att inte veta vad det var.



Tack för tipset! Ska fråga läkaren om det nästa gång jag ringer honom!

2012-02-04 @ 14:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0