"malande..."

Jag och Maria (faster Mijah som också är Loves assistent) pratar mycket Love. Och det är ganska skönt för vi vet båda att det är ett ämne som intresserar oss båda. Man behöver aldrig känna att man sitter och "maler". Något vi pratade om häromdagen var det här med bemötande, ett aldrig sinande ämne...

Maria var på en fest och en kille frågar vad hon gör nu. -jobbar som PA. Åt min brorson. -okej, vad bra. Då kan du bestämma dina arbetstider själv. Detta var en person som absolut inte menade något illa men är det synen de flesta har? Att vi gör lite hur som helst här och att man kommer och går som man vill???

Och INTE EN GÅNG att någon menar att vad ledsamt att din brorson är så handikappad att han behöver assistans, vad tufft för er i familjen/släkten. Nej, alla tror att det är skitglassigt för henne att ha ett sånt här jobb.



Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Människor förstår inte längre än näsan räcker. :/



Jag unviker att tala om att jag är sjukpensionerad. När man får kommentarer som att: "Så skönt att gå hemma och dra hela dagarna" "Asså, är du lyxhustru?" Då lägger man liksom bara ner. Då har man inte bara ont i kroppen längre, utan också i själen och hjärtat..



Folk är ganska korttänkta och ibland rent av elaka.

Du måste försöka strunta i dem, eller åtminstone försöka tänka på att de inte inte är värda varken din energi eller respekt.



Stor kram

2012-01-08 @ 22:26:19
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0