Stesolid för första gången på snart 2 år :/

Igår pratade jag med Loves läkare hur vi ska tänka kring kramperna. Vi skulle börja med att höja iktorivilen ytterliggare 1 droppe vid middagsdosen. Så ska vi nu också ge stesolid direkt vid kramp istället för att vänta tills efter 5 minuter och se hur han reagerar på det. Så kväll vid 21.30 ringde min mobil och visst var det kvällsassistenten= kramp.
 
Gav stesolid och sen tog det 2 minuter så släppte den. Hon som jobbade ikväll har nu sett 6 kramper på kort tid+ sett när man ger stesolid. Så det enda positiva i detta är att hon får en del krampvana.
 
Nu sover han gott men har vaknat ett par gånger under tiden jag satt med honom i famnen och det är ju skönt eftersom det betyder att han inte är helt utslagen efter både kramp och stesolid. Men troligen kommer han sova gott i några timmar nu.
 
På förskolan går det jättebra. Love verkar trivas som fisken i vattnet :). Jag kan bli så otroligt glad när jag tänker på hur många det är i Loves omgivning som bryr sig så mycket om honom och vill göra ett bra och engagerat jobb. Hans assistenter här hemma, personalen på kortis, sjukvårdspersonal vi möter, och personal på förskolan. De är så intresserade och jag blir så varm i hjärtat när jag läser i hans böcker. Det är ofta skrivet med sån värme och visar hur mycket de bryr sig. Hm... borde säga det till dem istället för att bara skriva det här i bloggen :). Det är en sida jag behöver jobba med, att verkligen visa vår uppskattning när personalen gör ett bra jobb. Ibland är det lätt att bara kommentera när det är något de behöver tänka på i fortsättningen och "glömma av" att ge beröm.
 
Idag var jag och Daniel och hälsade på hos Hedvig och hennes familj. Eller ja, Hedvig var på förskolan så denna gång blev det utan våra små. Helt fantastiska människor. Så tack snälla ni för idag :)

Kommentarer
Postat av: Heddan

Tack själva!!!! Presenten kommer värma oss i höst.

2012-08-25 @ 20:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0