sämre kramptider????

Jag märkte nu när jag gick tillbaka i de senaste inläggen att jag inte skrev om hur det gick med kramperna i somras. Love krampade fler gånger så jag höjde dosen med en droppe på morgonen. Han krampade på tordagskvällen och ringde läkaren på fredagen angående höjningen. Deras sista arbetsdag innan semesterstängningen så det var ju bra :)
 
Efter höjningen har det inte varit något fram till nu. I helgen krampade han fre lör och även sön kväll. Väääldigt ovanligt med tre på raken. Så höjde med ytterliggare en droppe igår, måndag. Ringde även och samtalade med sköterska och en läkare (inte Loves ordinarie men en vi träffat flera gånger) De tyckte det var ok att höja igen. Jag frågade även hur jag ska tänka med stesoliden. På söndagkvällen andades han hela tiden men ytligt så han blev blå om läppar och fingrar. Jag tänkte om det kanske hjälper att ge stesolid då. Men läkaren sa att man ger stesolid antingen om man tror barnet kommer krampa igen inom 8 timmar, för att då förhindra att den krampen bryter ut eller om man tror krampen i sig kommer vara länge (15-20 minuter) Hon tyckte vi gjort helt rätt som avvaktat med att ge då de varar ca 4 minuter och stesoliden hinner då inte göra någon verkan.
 
Jag har känt mig trygg kring kramperna då det ändå känts som jag har koll. Jag "vet" när det behöver höjas och när vi kan avvakta. Men att höja så här snabbt igen, inom en månad kändes sådär. Men Maria sa att det behövts innan med och att det sedan räckt med 2 höjningar tätt efter varandra. MEN.... nu larmade assistenten precis att han krampade.... Jäkla skit!!!! Väldigt länge nu har höjningen hjälpt direkt på dagen... Är vi på väg till sämre kramptider? Vad händer? Känner nu att jag inte har full kontroll och när det gäller svårt sjuka barn känns det... verkligt läskigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars älskade lilla guldklimpen!
Jävla skit kramper!!! :( nu får det minsann vara bra med det ett tag tycker jag!!
Vi ses imån finaste Love! <3

2012-08-14 @ 22:48:23
Postat av: Lisbeth Z

Usch så jobbigt..!!
Är det så attt han kanske behöver höja eftersom han växer? Vet ju att vissa epileptiker behöver höja dosen när de växer, eller som i min systers fall, dels när hon fick hormonsvängningar i tonåren och när hon åt oregelbundet. Åt hon för lite fick hon minska, och när hon åt mer fick hon öka..
Knepigt och jobbigt måste det ju vara för er!
Stor kram

2012-08-14 @ 23:17:39
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Maria

Kram till er!!! Stackars Love! Tänker på er mycket!

2012-08-15 @ 10:09:25
Postat av: Nilla

Krampmediciner kan ju även ha motsatt effekt....om man ger för mycket...precis som man ger för lite. Värme och vätskebrist påverkar ju oxå...
Vi har behövt ge Wilda mer vätska nu iom värmen och det har faktiskt hjälpt.

Hoppas det bara är en tillfällighet...annars kanske även Love behöver någon tilläggsmedicin.

Kram på er

2012-08-15 @ 15:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0