fler kramper...

Nu ikväll när jag och Leon åt kvällsmat ringde min mobil. Jag springer för att svara och ser bara namnet på den assistenten som arbetar kväll. Vet att nu krampar han för det är enda gången hon ringer. Tankarna går nåt i stil med satansjäklaskit.... Struntar i att svara och går direkt ut till Love.
 
Det var en lite konstig kramp. När jag kom ut ryckte han en hel del men blev väldigt stilla i famnen och ögonen drog sig mot tv:n. Trodde den släppt men man såg på ögonen att de inte var som vanligt så blev en 4 minuters kramp ändå.
 
Tack Lisbeth och Nilla för tipsen i förra inlägget men vet inte om det är något vi kan använda oss av i nuläget. Vi räknar varje dygn ut både hur mycket mat och vatten Love har fått i sig och äter han dåligt fyller vi upp i knappen. Visst kan mängden variera lite från dygn till dygn men det har sett likadant ut länge så tror inte det är där skon klämmer. Och detta med extra vätska, det får Love alltid så vet inte om det kan hjälpa... Det är inte lätt detta med kramper... Känner att nu får vi helt enkelt avvakta lite till och se om den extra droppen som vi höjde med i måndags snart hjälper. Det är ju bara det att den brukar hjälpa direkt... På måndag är Loves ordinarie läkare tillbaka och känns bäst att diskutera sånt här med honom som känner Love bra. Hoppas det håller sig lugnt fram tills dess. Men får troligen bli ett samtal på fredag och se hur vi ska tänka i helgen om det blir fler kramper. De flesta tycker nog bäst om helgen av veckans dagar. Jag känner dubbelt. Visst är det gott med helg då Daniel är ledig men det betyder också att barnmotagningen är stängd och jag måste ringa Karlskrona om det är något. Det fungerar också men det kan mycket väl vara så då att jag får prata med en läkare som inte alls känner Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0