träff med torkställningen

Idag har Love bekantat sig med torkställningen :)





Filosoferar en stund..



Det är så roligt nu när han utvecklas mycket. Hans utveckling går såklart sakta men det har hänt otroligt mycket de sista månaderna och sånt kan jag leva på lääääänge :)

Han har väldigt många andningsuppehåll varje dag och idag blev han lite ledsen vid ett som att han blev rädd eller frustrerad. Tycker så synd om honom. Hoppas läkarna i Lund skyndar på med svaren från EEG:t.

Vi behöver en ny vikarie här som också kommer ha en del fasta pass. Vi kommer korta ner våra nattpass till 10 timmar, nu är de lite väl slitiga. Och jag kommer inte ha fler 11- timmars pass, utan 7 timmars, det känns skönt. Tror det blir bättre både för assistenterna och Love med kortare pass.

Har en tjej som jag och Maria intervjuade häromdagen. Helt själva, det ni, duktigt av oss va?? ;). Kan konstatera att denna resan med Love lär oss väldigt mycket. I alla fall, på måndag kommer hon för att träffa Love. Jag tror det kan bli bra med henne så hoppas hon kommer vilja ha tjänsten.

Nu sover han lille lunsen men vaknar till ibland. Blev jätteledsen för en stund sedan men med pussar och nynnande i örat och lite smek på huvudet så somnade han om gott igen. Min tanke då var att den dagen det är dags för Love att somna in hoppas jag att jag kommer sitta med honom i famnen och göra just detta. Helt sjuk tanke men är ändå realist och vet vad som troligen väntar och då vill jag verkligen finnas där så han känner sig trygg.


Kommentarer
Postat av: M

Fin blogg. Jag jobbar med en vuxen kvinna med T13.

/ M

2011-09-14 @ 21:11:18
Postat av: Loves mamma

M- skulle du kunna mejla mig? Kanske kan komma i kontakt med denna kvinnas anhöriga? Vill så gärna veta mer men svårt att komma i kontakt med andra med T13 och så finns det ju så få i Sverige.

2011-09-15 @ 11:37:21
Postat av: Nilla

Ååååh...Jag vill oxå. En vuxen kvinna med samma diagnos. Det är stort!

2011-09-15 @ 18:45:27
URL: http://blogg.mama.nu/mammatillwilda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0