Känna sig halv som människa

Helgen som fick var kortishelg igen. Det gick bra att lämna i fredags och Love mår bra men ibland känns det inte alls bra när jag sedan kommer hem. Så var det i fredags, mådde bara dåligt hela kvällen så la mig tidigt. Känner mig liksom inte hel. Och det är väl så det är när man får barn, man är bara riktigt hel tillsammans med dem? Det här med kortis känns bra och är en bra lösning för hela vår familj. MEN. Man får ju inte barn för att lämna bort dem så ibland känns det för jävligt att lämna Love. Visst vet väl alla småbarnsföräldrar att det ibland är skönt att lämna till mormor eller farmor över en natt då och då men att lämna iväg sitt barn till "främmande" människor hör inte till det vardagliga. Fast samtidigt umgås jag mer med Love än många heltidsarbetande föräldrar gör. Vi har hela dagarna tillsammans medan många andra barn är på dagis länge och när man kommer hem ska det handlas, lagas mat och städas. Så kanske är det inte så farligt ändå, som vi har löst det för vår gosse?

Kommentarer
Postat av: Elina

Ni har en underbar och go liten pojke! Kämpa på, lyckoönskningar och styrkekramar :)

2011-03-07 @ 22:52:07
Postat av: Monica

Att orka att leva i den vardag ni gör, kräver att ni ibland får avlastning, ni ska alla orka i längden <3



kram Monica R

2011-03-08 @ 11:15:26
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: Amanda

ni kämpar på o gör så gott ni kan, därför är det bra med avlastning för er ibland..stor kram

2011-03-08 @ 19:15:08
Postat av: Ninni

Jag förstår att man kan känna sig halv, när man lämnar bort sitt barn. MEN ni måste leva oxå och måste orka. Jag har jobbat med ett barn med stora funktionshinder, jag sa alltid till hennes föräldrar som hade ångestkänslor för att lämna att det är som om hon skulle sova över hos någon. Det finns inget som helst fel att låta sitt barn få vara någon annanstanns medan man själv samlar energi. Lycka till, ni gör precis som all borde göra för att orka=)

2011-03-09 @ 09:50:26
Postat av: Loves mamma

Tack för uppmuntrande kommentarer!

2011-03-13 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0