vad är på g????

Nu ska jag inte klaga för Love har fått må bra i flera månader och har inte träffat sin läkare sen i januari men är nåt på g??? Känner mig återigen orolig i själen. Han har haft något förhöjd kroppstemperatur sen igår morse, har pendlat mellan 36.9 (normal) och 38.2. Så vi har gett extra vätska i knappen ifall det har med det varma vädret att göra. Men nu var jag precis inne hos nattassistenten och då har han 39 graders feber nu. Är det urinvägsinfektion eller lunginflammation på g??

De sista dagarna har han kräkt ganska mycket vilket han alltid gör när det sista slemmet från senaste förkylningen släpper. Men ibland kan han knappt andas för han har slem hela vägen upp och vissa gånger sväljer han ner det igen trots att vi håller honom upprätt. Kan det vara så att det hamnat lite i lungorna och håller på att utvecklas till en lunginflammation?

Vi bestämde som så att hon som jobbar inatt ser till att ha ett urinprov imorgon bitti och så ringer jag och ser om jag kan få någon tid till läkaren under dagen. Labbilen går vid 10 så får kanske lämna ner provet här i byn hos vår husläkare. Sen bara lägger de in resultatet på snabbstickan i datorn så kan Loves läkare se det. Och sen vänta till nästa vecka på odlingen, men ibland sätter vi in en kur innan och hoppas vi behandlar med rätt penicillin. Jäkla jäkla skit. Vill bara att han ska få må bra. Denna oro som kommer direkt Love mår dåligt är otroligt tärande och den kan bara vi föräldrar till svårt sjuka barn förstå. För normalt sett, vem oroar sig vid lite feber?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0