What Are Words

I helgen spelade min syster en låt som jag totalt missat. What are words med Chris Medina. En så fantastisk låt som verkligen berör. Man kan känna hans smärta över tragedin som drabbat han och hans fästmö. Vilket bemötande har han fått av människor i sin omgivning och läkare med tanke på textens innebörd? Hur många har tyckt att han ska lämna och gå vidare? Hur många har svikit?

Jag har under min uppväxt ofta fått höra "det är tanken som räknas". Men när man drabbas av en tragedi inser man verkligen vikten av handling och inte bara vackra, men tomma, ord. För nej, det är inte tanken som räknas. Inte när det verkligen gäller, när hela ens värld brakar samman. Att finnas där och ställa upp, verkligen ställa upp, det är så otroligt viktigt. Och i min värld egentligen inte så svårt.

Dessa 3 åren har jag hört många fina ord, men att sedan finnas där och leva upp till de fina orden är något inte alla klarat. Idag vet jag vilka mina riktiga vänner är, vilka nära och kära jag vill vara rädd om, men har vetskapen gjort mig lyckligare?

"What are words"



Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
Anytime you whisper my name, you'll see
How every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most

 

What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone

 

And I know an angel was sent just for me
And I know I'm meant to be where I am
And I'm gonna be
Standing right beside her tonight
And I'm gonna be by your side
I would never leave when she needs me most

 

What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone

 

Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
And I'm gonna be here forever more
Every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most

I'm forever keeping my angel close

 

Medina släppte sin första singel "What Are Words" den 25 februari 2011, dagen efter att han åkt ut American Idol. Han hamnade bland topp 40 av 325 deltagare. Låten handlar om Medinas flickvän som råkade ut för en bilolycka den 2 oktober 2009 och hamnade i koma. När läkarna berättade att hennes liv inte skulle gå att rädda så valde dock Chris Medina att låta henne leva och efter en och en halv månad så vaknade hon, dock med en hjärnskada som förändrade hennes och hennes familjs liv.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har nu under en tid läst din blogg och aldrig kommenterat förut. Jag jobbar en del med barn, med olika typer av funktionshinder, och jag lär mig verkligen massor av att läsa din blogg och vad du säger om folks bemötande av er. Får mig tankeställe om och om igen, TACK! Angående om det är tanken som räknas så håller jag med dig om att det är det INTE. Jag har under ett halvårs tid upplevt samma sak fast i lightversionen. Min dotter har opererats och under den månaden vi var på sjukhuset var det nästan ingen av mina vänner som hörde av sig. Därefter har vi varit isolerade hemma då hon inte kan sitta i en bilstol och "alla" lovar att hälsa på men nästan ingen skrider till handling då det är några mil att köra. Man blir väldigt ensam om det bara är tanken som räknas! Nä tyvärr blir man inte lyckligare av att veta vilka en riktiga vänner är, mest bara ledsen :(

2011-07-26 @ 07:21:16
Postat av: Loves mamma

Det var roligt att läsa din kommentar Jennie, att mina erfarenheter kan vara till hjälp för andra, tack!

2011-07-31 @ 23:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0