Sånt som inte får hända :(

Idag jäklar hände det igen som inte får hända! Love höll på att ramla ur gåstolen. Jag satt i fåtöljen 1 meter ifrån och rätt var det är så sitter han halvvägs ner och fast. Livrädd stackaren. Fick knappt ur honom, trodde jag skulle göra honom förlamad när jag drog i honom. Så ledsen han var sen :(. Så ringde sjukgymnasten och pratade in att detta får vi ta tag i pronto. För en gåstol måste han ha, han älskar den! Men hur kan det hända? Såna hjälpmedel ska väl vara säkra???

Sen ikväll har jag hållt i mitt första personalmöte men det gick bra. Tycker det är en bra liten grupp vi är. Var mest bara lite rutiner att gå igenom nu sedan vi flyttat.

Sjukgymnasten var här igår så då pratade vi om Loves fötter som vridit sig utåt mer. Så nu blir det att ha fotortoserna 10-12 timmar varje dygn. Blir det inte bättre kan man ge botox i vaderna med eller i värsta fall operera. Men det vill jag verkligen inte, har hört och läst om flera skräckhistorier där stackars handikappade barn lidit mer efter det än innan. Så nu blir det skärpning på det för vill ju inte att fötterna ska vrida sig helt så han inte kan stå, hua... Man kan tycka att dessa stackars barn har nog men deras kroppar är verkligen inte med dem så de jobbar i motvind hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0