givande utbildning

Helgen var lugn. Nu när det nya schemat är igång så blir jag "ledig" var 6e lördag av hemmahelgerna. Känns ganska bra. Kunna ägna sig åt övriga familjemedlemmar lite mer :). I söndags gick vi på julmarknad. Love hade somnat för natten redan vid 14 men som den hemska mamma jag är drog jag upp honom men han sov vidare i vagnen. Vissa saker är viktiga för mig att vi gör som hel familj och det var en sådan sak. Och ibland kan vi bara inte rätta oss efter Loves rutiner utan han får helt enkelt hänga på. Och det gick bra, började klart regna så fort vi kom utanför dörren men jag hade gett mig den på att vi skulle iväg :)

I tisdags hade vi lite utbildning här. Först kom underbara Jenny från barnmottagningen hit för att informera assistenterna lite om hur knappen fungerar. Direkt efter det kom de från Valjeviken för att hjälpa oss i hur vi ska hantera Love utan att slita på våra kroppar. Kan säga att vi överlag är ENORMT slarviga. Vi böjer oss när vi ska lägga honom på mattan istället för att sätta oss ner, drar upp honom från gåstolen med bara armarna istället för att stå rätt och mest använda benen, låser inte gåstolen när han ska i den utan rullar den iväg så går vi efter med Love i famnen... Ja, listan kan göras lång ;) Vi fick en hel del tips på hur vi själva ska förändra oss men också hur vi ska ändra vissa hjälpmedel. En givande dag!!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Så med andra ord ska man hytta med fingret och säga: Var rädd om dig!? ;)



Kram

2011-12-07 @ 22:45:05
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0