Vad är det som väntar?

Loves andningsuppehåll har fortsatt. Igår kom de FEM (!!!) gånger under tiden han åt. Det är mycket. Men sedan var det lugnt när han sov, de kommer bara när han är vaken. Men sånt kan ändras. Som kramperna, i början kom de bara när han sov, sedan var det både när han var vaken och när han åt.

Som uppehållen är idag är det ingen större fara. Ibland blir han lite blå på läpparna men oftast tar han ett andetag innan det händer. Men vad betyder detta, vad har vi att vänta? Varför kommer detta efter 3 år?

En gång när Love var ett halvår åkte vi in akut för han slutade andas och vi visste inte om det var kramper eller vad. Jag sprang in gråtandes med Love i famnen på barnmottagningen i Karlskrona och mötte dr Jörgen Landehag som var på väg hem. Han tog Love och undersökte honom och konstaterade att det var kramper men att det var omöjligt att säga om det var en dålig krampdag eller om Loves allmäntillstånd höll på att försämras. Och det är vad som spökar i mitt huvud nu. Håller Loves allmäntillstånd på att försämras? Har vi långa andningsuppehåll att vänta där vi inte vet om han lever eller inte. Eller kommer detta snart gå över? Det är ett helvete att leva i denna ovisshet. Livet eller döden, vad är det som gäller?

Vi vet oddsen för Love men då han mått så pass bra som han ändå har gjort så glider tankarna på döden undan ibland. Men dessa små är otroligt sjuka, deras små kroppar får kämpa så otroligt. Det måste man ändå hålla i minnet. Jag har trott att jag en dag liksom skulle känna mig redo, men det gör jag inte. Inser att det kommer jag aldrig göra. Min älskade Love.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Kan ju inte ens ana hur ni har det. Eftersom jag har en nu vuxen dotter som varit sjuk sedan hon var 10 år, kan jag relatera till ångesten och oron, men det är ju inte ens i närheten av vad ni går igenom.

Det finns ju inget jag kan skriva som gör det lättare för er, men skickar varma tankar o kramar iaf.

2011-08-11 @ 19:51:34
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/.
Postat av: mommo

Du lille goe älskade unge! Du skrämde mommo i går med din andning.



Kramar kramar kramar

2011-08-11 @ 22:55:04
Postat av: mijah

=,( <3 <3 <3

2011-08-12 @ 02:54:00
Postat av: Annica

<3<3<3

2011-08-12 @ 13:34:35
Postat av: Nilla

Ja, vad som sker med våra små liv är utom vår kontroll.Och man känner sig bara maktlös. Kan ni inte ha syrgas hemma? Och en saturationsmätare så ni kan ha lite konll när det sker? Kramisar och hoppas att det är övergående.

2011-08-13 @ 09:43:16
Postat av: Loves mamma

Nilla- Love har egentligen inga problem att syresätta sig. Så fort han drar ett andetag kommer färgen tillbaka så läkarna tyckte inte det var aktuellt alls.

2011-08-14 @ 20:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0