Fina presenter :)

Igår var de här igen från SPSM, som arbetar med dövblinda barn. Pratade lite om förra gången och hur vi ska arbeta med teckenspråk. Sen tittade vi på sånt vi filmat när vi leker med Love. Fick lite givande kritik hur vi kan utveckla oss. Kändes bra! Har anmält mig till en distansutbildning som startar nu i höst, "samspel och kommunikation med barn och ungdomar med medfödd/tidig dövblindhet". Hoppas den kommer vara givande. Lite orolig och nervös över att vara borta i 2.5 dagar med de ska nog lösa det här hemma utan mig :)

Jerry, som är vd på vårt assistansbolag var här och lämnade lite saker som deras son haft när han var mindre, så himla snällt!! Bla en fiberoptikslinga som jag funderat på att köpa som Love provat på habiliteringen och som han verkligen gillar.





Vi måste bara hänga upp allt men ska fundera igenom så det blir bra och mysigt! Love kommer ha värsta sinnesrummet á la HAB sen tack vare allt vi fick!!! Verkligen uppskattat.

Stackars Love har fått ont i sitt öra med så var hos läkare här i byn igår. De kunde inte se mycket men fick örondroppar som han ska ha 3 gånger om dagen. Jag tyckte han var jätteöm idag med och litar mest på vår käre dr Blomé så ringde honom men han tyckte vi skulle avvakta och se om Love får feber,annars trodde han dropparna räcker. Kände mig lugnare sen!

Det var verkligen full dag igår för vi hann med ett möte med en från bilanpassningsbolaget också. Faktiskt var jag inte med hos läkaren, utan det fick Maria och Kerstin ta vilket fungerade utmärkt. Men konstigt att lämna över nåt sånt till någon annan, första gången det händer. I alla fall, nu är det bestämt vad för bil vi ska ha och vilka anpassningar som ska göras, såååå skönt!!! Inväntar ett godkännande på en anpassning från försäkringskassan sen beställs här bil!! Vi kommer ha en GS-Seat 355 bilbarnstol. Denna kan flyttas till ett rullstolsunderrede. Jag kommer alltså kunna sätta Love i bilstolen inomhus, rulla ut honom till bilen, flytta över stolen till vridplattan som sitter i bilen och sen lägga in underredet i baksätet och sen använda det sjukhuset och dylikt. Fattar ni hur smidigt det blir??? Hur många lyft jag sparar?? Så lyxigt!!!

Imorgon kommer först arbetsterapeuten och sätter nya bälten i vagnen. Det ska bli så skönt för nu sitter Love inte alls bra. Efter det kommer sjukgymnasten och ska känna om han blivit stelare i sina ben och om det då är dags för botox igen. Fick kallelse till EEG med, blir nästa torsdag. Andningsuppehållen har blivit färre sista dagarna förutom idag då det varit flera flera stycken. Men de har inte varat så länge och det är ju positivt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: maria

2011-08-27 @ 16:03:22
Postat av: Maria

Hej!

Det är jag som flummar och inte skriver något...

Vilka fina bilder ni lagt ut. Skönt när besluten går framåt. Blir bilen ny eller? Hoppas EEG ska ge något. Ha det bra! Puss och kram

2011-08-28 @ 10:34:00
Postat av: Lisbeth

Kan livligt föreställa mig hur mycket sådanaa hjälpmedel underlättar!

Utbildningen låter spännande! :)



Kram

2011-08-29 @ 12:40:36
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Linn

Hej Madde!



E så dålig på att skiva en kommentar när jag är ute och tjuvläser ;) , men nu gör jag det. Va härligt med hjälpen ni får, att du kan lämna över vissa saker åt Maria och Kerstin - så in får massor mer uträttat. Jag hålle tummarna för att kursen skall vara givande för dig....och förstår att det kommer att fladdra en hel del fjärilar när du ger dig iväg till den. Du är så modig och tapper.... Hoppas att det blir som du tänkt.... kram linn

2011-08-30 @ 21:08:29
Postat av: DIN SYSTER!

UPPDATERA OFTARE FÖRFAN SIN SLÖFOCK

2011-08-31 @ 12:50:53
Postat av: Loves mamma

Maja- du e ju knasig... :)

2011-08-31 @ 19:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0