upp som en sol, ner som en...

Love är lite orolig allmänt nu. Högljudd och lite halvgnällig när han är vaken. Har svårt att somna och när han väl gjort det vaknar han ofta jätteledsen. Går snabbt att trösta men tar bara en liten stund så vaknar han likadant igen. Pratade med läkaren idag när han ringde om svaret på urinprovet. Hans funderingar kring det var om det kan vara öronen men han blir aldrig ledsen när vi sätter in hörapparaterna. Om det är magen men han bajsar flera gånger om dagen så inte det heller. Smärta? Men det går över så snabbt så tror inte det heller... Om vi misstänker att det är lite halvkramper skulle vi ge halv dos stesolid mot när han krampar och se om det hjälper. Och så skulle jag höra av mig om det inte blivit bättre om några dagar. När jag läser i andra bloggar om mammor i liknande sitation är jag så tacksam för Loves läkare. Jag behöver aldrig jaga honom utan han ringer alltid upp om han inte kan ta det direkt när jag ringer.

Vi fick dåliga besked här häromdagen, som vanligt så vi borde vara vana. Vi behöver 2 nya assistenter och hittade 2 som vi trodde stenhårt på. Då ringer den ena, som först glatt tackat ja att hon fått jobb på orten där hon tidigare pluggat och kommer ta den och flytta. Precis det jag frågade om när vi träffades men då försäkrade hon att här vill hon bo. Så nu står vi med en man för lite om 1 månad, igen. Antar att det blir ny annons, nya intervjuer...

Kortis kommer igång v 45 och hoppas all introduktion kommer vara avklarad då. Men är ett tag till...

Hade telefonmöte med försäkringskassan i måndags angående bilstöd och det kommer vi troligtvis få. Men kolla upp vad vi då ska köpa för bil överlåter jag åt min käre bror. Han tycker sånt är kul och den hjälpen tar vi tacksamt emot.

Annars känns mycket totalt hopplöst nu. Rasat totalt. Så trötta på att det aldrig blir lättare. Så ni nära och kära, peppa, stötta och uppmuntra. Vi orkar inget annat.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kom igen Madde, ni orkar, DU orkar!!Livet är ofta inte lätt och vist blir man trött på att kämpa men tänk på miraklet du har till son som kämpat sig så "gammal" mot alla odds. Sänder lite kraft och energi!!! KRAM KRAM

Postat av: Amanda

uscha...du är en riktig fighter madelene, jag vet att du kommer o klara detta :)) många kramar till hela familjen..

2010-09-21 @ 22:41:25
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Amanda

uscha...du är en riktig fighter madelene, jag vet att du kommer o klara detta :)) många kramar till hela familjen..

2010-09-21 @ 22:41:42
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Marie Andersson

Skickar en styrkekram till er!!! Tur ni har varandra, och två fina pojkar! Du är en stark brutta,och efter regn kommer solsken och en massa nya krafter. Det är som tur är mycket man lär sig när man går igenom svåra perioder,blir mer ödmjuk innför allt annat här i livet =0)

2010-09-22 @ 12:17:25
Postat av: Heddan

Hej, sänder en tanke också. Visst kommer du orka, vad har man för val, men det är jättebra att du ber om hjälp. För man ska må någorlunda bra också. Jag är själv riktigt dålig på att be om hjälp och sen vi kom hem från sjukhuset känns det som om erbjudandena "sinat". Folk tror väl att allt blir bättre ju längre tiden går? Vet inte heller exakt vad det är man behöver hjälp med? Kanske "basic", handla, städa, laga mat? /kram från Heddan, mamma till Hedvig med T 18

2010-09-22 @ 17:19:36
Postat av: Maria

Kramar från oss!!!

2010-09-23 @ 09:17:15
Postat av: Mia =)

Sänder styrkekramar i massor. Ni fixar detta, i allt det svåra brukar man hitta ny styrka, konstigt nog!

Så HOLD ON

2010-09-23 @ 17:40:01
URL: http://leftinthedark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0