sårbart och veligt men ändå SÅÅ bra!!!

Idag har vi haft 5 intervjuer som alla gick helt ok. Ingen som man kände direkt att nej, fyyyy...;) Däremot valde vi ut 3 som ska kollas referenser på. Vi ska fundera över helgen men tror i alla fall jag valt ut den jag vill ha. Men kommer träffas innan i hemmet ändå så personen får träffa Love och jag mer ingående kan förklara hans syndrom och hans framtidsutsikter så de vet vad de ger sig in på.

Annars ser det ut som vanligt här. En assistent helt sjukskriven och en till på måndag men vet inte om hon kan komma tillbaka då. Så sårbart så sårbart... Men alla nätter lösta än så länge :). Så på lördag bär det av till Kristianstad för lite fest med Nilla å co, ska bli sååå kul, har varit lite dåligt med umgänge på sista tiden.

Vi är lite veliga för tillfället. Kommer inte ta lägenheten som vi hade på g då vi känner att det blir inte bra för oss. Så nu funderar vi på att bo kvar beroende på vad arbetsterapeut och bostadsanpassningshandläggaren säger på måndag då vi bestämt träff i huset. Får gå igenom här och se om det kan bli bra för oss alla. Om vi kan få igenom en utbyggnad så skulle det kunna funka. Har visning sen på onsdag och på torsdag ska vi kolla ett annat hus... Gäller att hålla alla dörrar öppna....hahaha. Kände att det kan vara en bra idé att kolla lite andra hus för att se om det känns som vi kan trivas i en annan del av Olofström. Och för er som då tror att det är ett stort samhälle kan jag säga att det är det INTE, en fin liten håla dock ;). Gillar området här vid sjön men här finns tyvärr mest småhus.

Trots att vi är för lite personal och det är rörigt med hur vi ska göra med boende så mår jag så himla bra, bättre än på flera månader. Är flera orsaker som ligger bakom men ett är såklart att Love mår så bra trots att han är så sjuk (peppar peppar...). Pratade med HABläkaren idag angående intyg för bilstöd och det kändes så skönt att kunna säga att Love mår bra. Har inte ens varit i kontakt med Loves läkare än sen semestern men får ringa en dag nästa vecka för de brukar kommentera att de saknat oss om jag inte hört av mig på ett tag ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

låter som om allting flyter på bra för eran del :) skönt och höra :) önskar er alla en trevlig helg..kram

2010-09-03 @ 23:07:14
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Bra att ni håller dörrarna öppna. Var ska ni titta på hus? Tyra hälsar och tycker vi ska skriva "T" och sedan "E" som i mamma och så pekar hon på "M".Hon hälsar att hon saknar er.Hon tycker att ni ska komma imorn och hälsa på. Då vill hon att ni ska gå en liten runda och åka rutchkana med Leon. Kramar från oss.

2010-09-04 @ 10:24:00
Postat av: Mia =)

Vad skönt att det verkar rulla på ganska bra =)

2010-09-04 @ 20:31:43
URL: http://leftinthedark.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej! Hoppas allt e bra med er!?! Vet inte om du fått mina sms eller om jag har fel nr? Gäller Johans assistent och mamma...De kommer hit den 15 sep kl 17.30. Hoppas du oxå kan vara här då ;-)

Kram

2010-09-07 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0