Välte med sin gåstol!!!!

Idag hände det som inte får hända, Love välte med sin gåstol!!!! Jag satt i soffan och ser bara hur han kastar sig bakåt som han ofta gör och den börjar trilla, tänker att jag måste ta honom men hinner inte längre än så. Vi blev nog lika chockade båda två. Han blev inte ledsen så tror inte det var så farligt men ändå. Det ska ju inte kunna hända!!! Ringde och pratade in på sjukgymnastens telefon så vi byter den omedelbart nästa vecka. Fick modellen pony och har testat crocodile som inte heller var bra så nu får vi testa miniwalk. Fungerar inte den vet jag inte vad vi gör. Gåstolen är ju Loves ben och nu när han väl fått prova på att vara uppe och gå kan vi inte ta den möjligheten från honom. Stackars fese, är det inte det ena så är det det andra...

Förkylningen verkar bättre. Andningen är fortfarande ansträngd men ibland när han sover är andningen lugn och fin så går åt rätt håll verkar det som.

Pratade med dr Anders igår då de fått svaret från urinodlingen och så klart blev det ny penicillinkur... Är det 5e eller 6e för i år?? Kan känna att visst är Love stark och så men som detta året varit med penicillinkurer och förkylningar, är det så det kommer vara? Ska han behöva ha det så alltid nu?

Den nya assistenten hade sin första natt själv inatt. Sover alltid oroligt när det är nån ny men hon behövde inte larma så även om jag var vaken ofta behövde jag inte gå upp. Tror det kommer bli bra med henne, och hoppas hon kommer trivas här men tycker det verkar som det :)

Idag var jag och Love nere i byn och shoppade lite penicillin... Love har ganska mycket ljud för sig och jag märker hur folk försöker titta på honom när jag har ryggen mot. Det tycker jag är skitjobbigt. Nu ska ingen tro att jag skäms över honom för det gör jag ABSOLUT INTE. Men, ibland, vissa dagar känns det hårt. Just det att jag märker hur de glor när de inte tror jag märker det. Nåja, det är bara att vänja sig.



Lille lunse- kan vara typ 6 månader här. Så Sööööt :)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Fy vad rädd jag blev när en av våra assar kom hit idag och berättade att Love vält. Vaaaa??? sa jag...Usch! Lilla gubben. Vilken tur att allt gick bra. Trodde inte sånt kunde hända.

Vi ska försöka fixa filmen de närmsta dagarna så du har den i v. Många tips och ideèr får man.

Ta hand om er och hoppas vi ses snart igen. Kramar

2010-10-02 @ 20:56:00
URL: http://wildaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0