hånfullhet och krångel =(

Jag ser mig som en stark person. Som vågar säga ifrån, ifrågasätta och ställa krav. Det behövs när man får ett speciellt barn som Love. Föräldrar som är svaga i samma situation får det tufft. Det värsta jag vet är när jag möter hånfullhet. Varför liksom? Det gynnar ingen, retar bara gallfeber på folk. En sak att man höll på så i skolan men som vuxen??? Jag berättar om dagen från början.

Känner mig lite stressad över Loves urinvägsinfektion som inte riktigt går över och det var dags för ett nytt prov att skicka på odling. Så jag ringde Karlshamn (barnmottagning) och frågar om jag kan lämna här i Olofström och det brukar gå bra säger hon men Anders behöver skicka en remiss. Bestämmer att han ska ringa mig och sätter mig med Love för att försöka få lite kiss. Han kissar efter en halvtimme (yeeeejjjjj) så ringer efter Kerstin som kommer och tar barnen. Kör ner till vårdcentralen och går till labbet för att lämna in det. Förklarar situationen men nej, man behöver ju en remiss. Säger att de kan ringa barnmottagningen så kan de bekräfta att remiss kommer skickas. Nej då det gick inte. Säger att de kan fråga Agneta på bvc att hon kan godkänna att Love brukar lämna prov för odling. DÅ kommer det... Hehehehe (hånfullt) det är ju inte hennes sak att bestämma. Jag bara glor på honom tills han slutar hånflina. Men till slut så okej, för denna gången, de skickar det. THANK YOU.

Hur fan (rent ut sagt) ska jag kunna veta att en läkare MÅSTE skicka remiss. Trodde faktiskt att de litar på en förälder som säger att läkaren godkänt det muntligt och att remiss kommer. Det är väl ändå ingen som lämnar in urinprov lite hejsan hoppsan för odling utan anledning eller??? Trodde faktiskt också att i en håla som Olofström skulle en bvcsköterska kunna gå in och säga att jo, det här är en speciell situation, det går bra utan remiss. Krångel krångel. Men diskuterade det med bvcsköterskan sen och hon sa att Love kanske kan ha samma läkare som vi för att förenkla i såna här situationer. Så ska ringa och sätta upp Love nere hos Wix där övriga familjen går. Har inte brytt mig om det innan eftersom Love har all sån kontakt i Karlshamn så har inte haft nån läkare här i Olofström. När jag sedan pratade med sköterskan i Karlshamn sa hon att de har mycket samarbete med Wix´s mottagning och att de alltid är mycket hjälpsamma. Sååå, ingen mer vårdcentral för oss nu. Där är det bara Krångel krångel...




Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

Ni råkar nu alltid ut för allt.

Här går det bra med allt sådant. Tindra hade urinvägsinflammation kring jul och då förde jag helt kallt in ett prov vid vår hälsocentral och ringde 2 h efteråt och frågade vad det visade :-) När det då var positivt meddelade jag bara att vi åker på kvällen till huvudhälsocentralen och om de kan faxa resultatet dit. De gjorde de så gärna. Sen nästa morgon fick vi ett samtal från Tindras rådgivningstant spm frågade om vi fått antibiotika eftersom ingen läkare i vår kommun skrivit ut något. Så så gick det till här. Hoppas ni har samma tur som oss nästa gång :-)

2010-03-04 @ 11:21:18
Postat av: Maria

Ibland kan man fråga sig hur svårt det måste vara. Men många gånger ska det vara så förbövlands svårt att hjälpa. Usch vad arg man blir på detta byråkratisamhälle...

Men det kan nog bli bra med Klavs...

Kramar från oss,

2010-03-05 @ 11:09:04
Postat av: Josefin

Man slutar aldrig att förvånas. Tycker ju att vårdpersonal ska ha ett annat sätt, eftersom man är ganska utsatt när man väl söker sig dit. Grrrrr.

Kram

2010-03-08 @ 11:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0