Kissedag i Karlskrona

Idag har jag, Kerstin och Love spenderat dagen i Karlskrona tillsammans med en uroterapeut. Enkelt sagt är det en person som jobbar med kisseri och bajseri. Så blev ganska mycket prat om just kiss och bajs...

Vi var där för att hon skulle se hur Love kissar och hur mycket, om han tömmer sin urinblåsa. Detta för att om han inte tömmer kan vara en orsak till urinvägsinfektionerna. Vad händer om han INTE tömmer frågar jag såklart. Fröken 1000-frågor... Jo, då hade jag kanske behövt lära mig att sätta kateter för att tömma 5 ggr per dag. Det kände jag att det vill jag absolut inte...

När vi kom dit fick fese ligga bar tills han kissat 1 gång. Sen kollades blåsan med ultraljud, TOM!!! Så fick han blöja och så väntade vi.... och väntade..... och väntade.... Nej, så farligt var det inte, tog bara 2 timmar och så kissade han igen. Blöjan vägdes och blåsan kollades igen. TOM!!! Kände mig faktiskt lite stolt över min duktiga unge som kissar ordentligt... HAHAHA, töntigt va??? Hon ville ha en 3e kiss så ny väntan, 3 timmar innan det kom. Och tom igen. Så problemet med infektionerna är alltså inte det då han tömmer ordentligt. Däremot var det bra med allt kiss och bajs prat då hon menade att är Love förstoppad en dag så kan det göra att han inte kissar ordentligt och då får en infektion. Så känslig kan han vara och gäller alltså direkt att se till att magen kommer igång igen. Hon berättade att kissar exempelvis barn ner sig nattetid är en av de vanligaste orsakerna att bajseriet inte funkar. Så nu vet ni det ;)


Kommentarer
Postat av: Natasja

Har läst din blogg ett bra tag nu men nog inte kommenterat än.



Härligt att han kissar som han ska! :)



Det med förstoppning och nattliga kisserier kan jag bara instämma i!

Min dotter är mjölkallergisk och får hon i sig mjölk blir hon förstoppad och då kissar hon även i sängen på natten som oftast. Så kul att se den förklaringen för det förklarar ju i så fall varför vi har det som vi har det emellanåt.



Måste säga med att din kille är så otroligt söt och ingen bebis! Blir glad när man ser bilden på honom! :)



Följer din blogg för att det misstänktes att min bebbe i magen hade T13 eller T18, men det hade hon inte. Bara en missbildning som heter diafragmabråck.



Kram från Natasja

2010-07-06 @ 22:30:54
URL: http://speciellabarn.blogspot.com
Postat av: Annica

Hej! Jobbade med en gravt CP-skadad liten kille i 8½ år och tyvärr gick han bort förra sommaren 11 år gammal. Vi hade jättebra rapportblad till honom. Har du fax så kan faxa över så kan du se hur vi fixade så att allt flöt på så smidigt som möjligt....annars kan jag skicka det till dig om du vill lämna din adress på min mejl. Man får ju göra vardagen så smidig som det bara går.

Hör av dig i så fall.

Kram Annica!

2010-07-07 @ 16:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0