njurkoll

Igår var vi på sjukhuset för Love skulle kolla njurarna. Samtidigt lämnade vi ett nytt urinprov för att se om han har nån infektion kvar. Johanna som fick sitta med det igen men hon har fått in  bra rutin på det och lyckas alltid på lite kiss i muggen =)

Njurarna kollades med ultraljud, Love var väl lite halvimpad av det... När han sist kollades, ca 1 månad gammal, trodde de att de såg en cysta i ena njuren men den hittade hon inte nu så troligen såg de fel då. Kändes så skönt för hade byggt upp värsta senariot att han skulle vara full med cystor.

Är ju helt förvirrad med. När vi kom och jag anmälde oss säger hon i receptionen att det ligger en remiss i datorn att Loves höfter ska röntgas med. -eh...va?? -ja, från Peter, logopedläkaren. -Eh, va??  Det måste vi ha pratat om på ortopedronden men jag är ju helt snurrig. Men så klart röntgade vi nu när vi ändå var där. Sköterskan där var helmysig. - Åh, så gosig, jag måste bara ta upp honom och gosa lite... haha, alla vill gosa med Love♥

Idag har varit en sån där vanlig dag med Love. Kerstin hade barnen för jag tränade. Hon står med Love över axeln och ska ta glass till Leon. Såklart kräker Love. Hela hennes kofta och Leons tröja. Kan tänka mig att Leon inte blev så glad...

Båda barnen är förkylda så Love kräker extra mycket nu när han är så slemmig.

Imorgon är det ny träff med handikappföräldrarna på HAB. Sen är det bestämt tider för anhöriga som jag skrivit om innan men återkommer om det.

Orolig i själen igen... Hoppas allt snart är löst.

Malin- du får ursäkta men vad jag skrattade åt det du skrev om Tindra!!! Kanske lite jobbigt för er men vad duktig hon är som tar av sig hörapparaten! Det kan inte Love. Vi har fått klisterlappar som man sätter på själva hörapparaten och sen klistrar på huden, kanske det kan hjälpa? De får bara sitta på 8 timmar/ dygn men hon har det väl inte så mycket mer?

Tack för alla uppmuntrande ord, även om syftet med det jag skrev sist inte var att få bekräftelse ;)


Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

Jo skratta på du bara om Tindra och henner hörapparater :-D Det gör jag med för det mesta! hehe. Men lite knäckande nog när hon äntligen fått dem. MEN vi ska snart på ny kontroll till helsingfors så då skall jag fråga upp om de har några goda ideer. Tindra brukar ju ha på dem hela dagarna så det blir ca 13h men nu har jag nog slarvat för hon tar ändå bort dem inom ca 15 min!

Vi skall också på njurkontroll snart. Först en dag på urinprov och sen en vecka senare på 2 olika tester varav ena var med någon vätska som de pumpar in via kateter. Få se då hur det är med Tindras reflux.

Vi beställde en våtdräkt år Tindra igår. Men det var flera veckors leveranstid. Lite synd för Tindra älskade att vara och simma när vi var före jul med eftersom hon fick urinvägsinfektion så vågar vi inte fara på nytt. Så nu skall vi testa med våtdräkt och under den sätta swimpants (sånär blöja man kan simma med) och sen ännu försöka duscha Tindra med de på innan vi går i bassängen. Få se då hur det går. Tindra har blivit mycke mycke vildare sen vi var och simmade. På nåt sätt lärde hon sig där i vattnet hur man rör på sig. Kanske kunde vara ett tips åt er? :-)

Roligt att läsa er blogg annars! :-D

2010-01-20 @ 19:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0