grrrr.... ibland kokar det :(

Idag har jag blivit så jäkla arg, det kokade...

Nåja, börja från början. Idag var det dags att ta tag i lite telefonsamtal efter alla lediga dagar. Blev inget igår eftersom det var jag som jobbade med Love och sånt får vara tills jag har assistent. Började ringa sjukgymnasten för att boka in tid där hon visar Hannah hur Love ska gympas. Nämnde att jag tycker fötterna börjat vrida sig så de får man gympa flera gånger om dan. Det tyckte hon inte alls lät bra och satte in Love på ortopedrond nästa måndag. Blev lite osäker för det är ju bara min uppfattning, men hon tyckte det är bättre att kolla en gång för mycket.

Sen ringde jag och avbokade nästa logopedtid för den dagen ska jag på föräldragrupp (vi som träffades innan jul). Gick igenom alla kallelser kring jul för att ha koll på alla tider men vad hjälpte det? Kl 10.00 ringde kuratorn att jag skulle träffat henne kl 9. Totalt glömt, hoppsan...

Sen ringde jag BVC för behövde akut mer kräkpåsar. Det var här jag först blev pissed. Sa att jag behöver 5 ml sprutor till laktulosen å då börjar hon mala om jag inte kan använda 20 ml spruta till det. HALLÅ, går inte ner i flaskan!!! Då tyckte hon att vi kan hälla upp laktulosen i en medicinburk och dra upp i sprutan därifrån. Jättesmidigt, verkligen. Tack för tipset... Omständigt, så jäkla omständigt. Vi har ett fungerande sätt, varför kan jag inte bara få de sprutor jag behöver? Ber verkligen inte om överflödigt material. Blev bara tyst i luren så hoppas hon beställer 5 ml nu.

Sen blev jag kokande arg när posten kommit. VARFÖR är man inte bara ärlig? Varför försöka fuska för att vinna lite? Blev så jäkla besviken. Undrar bara...

Varit på tippen och slängt ett berg av papper, kartong osv. Blir verkligen mycket. Skönt att ha det ur världen!

Love har fortsatt krampa men ganska milt. Fortsätter det ringer jag Anders å hör vad vi ska göra. Avvaktar lite till för det är vad han kommer säga ändå eftersom han inte vill höja medicinen i onödan.

Malin- trist att det aldrig bara kan få vara bra med allt. Hoppas på bättre resultat nästa gång.

Denna vecka är det rätt lugnt här, bara specpedagog som kommer på fredag. Nästa vecka däremot drar det igång.
Måndag- ortopedrond
Tisdag- röntgen av njurar. OBS! helst full blåsa så kissa inte Love... ;)
Torsdag- föräldragrupp på HAB
Fredag- sjukgymnast kommer på morgonen

Så är det när man haft julledigt flera veckor, då blir det desto mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0