wildaandersson.blogspot.com

I januari föddes en liten Wilda som några dagar gammal fick diagnosen full trisomi 13. Det är alltid lika tragiskt när det föds barn med T13 men vi hoppas Wilda är lika stark som Love och orkar leva! Wildas mamma bloggar om deras tillvaro och hon har gett sitt godkännande till att lämna ut adressen här. Den är wildaandersson.blogspot.com

Jag tror ni är flera som följer min blogg som även vill följa Wildas resa.

När jag läser den bloggen känner jag så väl igen mig hur det var den första tiden. Kaoset, glädjen, sorgen och kampen att få en fungerande vardag.  Det är lite konstigt men man känner en sån gemenskap med andra trisomiföräldrar även om man aldrig träffats. Människor i vår omgivning kan aldrig förstå hur vi mår och hur vi har det hur mycket vi än pratar och umgås. Därför är kontakten med andra trisomiföräldrar otroligt viktig för mig, för där, bara där, finner jag människor med samma tankar och känslor.

Måste säga att nätterna jag tog Love själv gick över förväntan! Känns skönt så behöver jag inte ha sån ångest om jag behöver ta fler nätter framöver. I fredags när jag sen sov ringde Kerstin som ju hade barnen. Love krampade. Något vimmelkantig undrar jag om jag ska komma. Men med bara lite moraliskt stöd i telefonen så klarade kära mor det själv. Well done!

Love har nu krampat fredag dag, lördag dag och lördag natt så jag bestämde att vi ökar dosen iktorivil med en droppe till. Anders sa det var ok när vi pratade om det i januari om höjningen vi gjorde då inte skulle räcka. Johanna jobbar inatt så ska han krampa mer är det "bra" om han gör det inatt så hon blir mer van vid dem.

Hade värsta mardrömmen inatt. Drömde att Love typ skulle avlivas. Han skulle få en lugnande spruta och sen en dödande, så jäkla sjukt. Mådde skit när jag vaknade. Vet inte om det är för jag läst om avbrutna graviditeter eller vad... Sett för mycket av Greys anatomy...

I nästa vecka är jag och barnen själva på eftermiddagarna så om nån känner för att umgås med oss så bara hojta!!!!

Nilla- Jag la till dig på vår msn ( jag har ingen egen utan använder Daniels) vet inte om det blev rätt. Annars är vår msn adress: [email protected]  Väntar spänt på frågor ;)

Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

HEj!

Jag skall genast kolla in den där bloggen du skrev om! Tack för länken!

Här har Tindra precis fått två lampor som man har på golvet, hoppet är att få Tindra att börja krypa mot dem. Om du har facebook så finns det bilder där. Annars om du vill se dem så hör av dig.

Lycka till med kramperna, hoppas den ökade medicineringen hjälper!

2010-02-15 @ 19:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0