Vad som kan skrämma mig

Love Kirmeier är en pojke på 2 1/2 år som har diagnosen trisomi 13. Ett gravt funktionshinder med en psykomotorisk utvecklingsstörning...Loves förmåga till kommunikation och samspel är starkt nedsatt och föräldrar/ assistenter tolkar hans ljud och gester.

Idag kom intyget angående bostadsanpassningsbidrag. Det är så konstigt att läsa sånt. Det är min son det handlar om. För mig är han bara Love liksom. Och som han är, det är så vår Love är. Psykomotorisk utvecklingsstörning, jaha, så när man har det, då är man som Love? Visst kan jag se på bilder och tänka att jösses, vad han ser handikappad ut där. Men i verkliga livet, då är han bara vår Love helt enkelt. Vet ni vad som skrämmer mig mest när det gäller sånt? Att kompisar ska reagera när de ser honom. Att jag ska märka att de reagerar på hur Love är. Kanske bli lite skrämda, inte veta hur de ska bete sig. Då menar jag inte mina nära vänner som träffar Love regelbundet utan kompisar som inte träffat honom på länge, utan kanske bara träffat mig utan barn det sista åren/åren. Det är något som kan skrämma mig.



Vår älskade Love. Som är som han är. Helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Madde

En väldigt söt Love dessutom!!

2010-12-06 @ 21:28:41
URL: http://madelenekahnberg.blogg.se/
Postat av: Mijah

Lilla love är minsann inte så bara.. ;) det är världens bästa och finaste love-prins som finns! :)

2010-12-07 @ 01:11:01
Postat av: Beatrice

Har bläddrat igenom din blogg, "trevlig läsning " härliga/ärliga känslor från mamma .Klart att han är din Love

Postat av: Nilla

Lilla LOve...som han växer ;-)

Hoppas verkligen vi kan ses snart.SKulle vara jätteroligt. Kram på er

2010-12-07 @ 22:55:08
Postat av: Mikaela

Känner så väl igen känslan över att behöva oroa sig över vad andra ska tycka om våra älskade barn. Själv är jag ofta väldigt stressad när det kommer någon som inte har träffat m på väldigt länge eller som bara sett henne som snabbast. Jag vet att hon är annorlunda och rädd för att andra ska tycka att hon är jobbig, konstig eller rent att obehaglig. Trots allt är det våra älskade ungar som vi älskar över allt annat.

Kram på er och hoppas ni får en fin jul!

2010-12-08 @ 12:50:56
Postat av: Camilla

Vilken härlig bild på en underbar liten Love!

Klara satt här bredvid när jag tittade på bilden...så pekade hon och sa Tindra.

Så hon tycker nog Love & Tindra är lite lika. :-)



Stor kram till er!

2010-12-08 @ 15:49:00
Postat av: Amanda

så himla söt bild på eran älskade love :) många varma kramar till er alla.

2010-12-08 @ 23:49:50
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Madelene

Visst är det så Camilla att de har vissa trisomidrag, så klart Klara tyckte det var likt Tindra!

2010-12-09 @ 20:13:45
Postat av: Heddan

Känner också igen mig i det där att jag funderar över hur de, i släkten t ex, som inte har träffat min Hedvig kommer att reagera när de gör det. Vet att jag endast bör bry mig om hur de som kan respektera och acceptera oss reagerar men det är svårt att inte vara nervös...Så jobbigt att alltid vara den annorlunda. Och så är man ju så himla stolt över sitt barn!

2010-12-12 @ 19:02:47
Postat av: Caroline

Han är bedårande söt !

2010-12-12 @ 22:19:57
Postat av: Anonym

Han är bedårande söt !

2010-12-12 @ 22:21:11
Postat av: Emelie

Super duper sööööööööt!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0