Onsdag 11 november

VILKEN JÄVLA DAJÄVEL!!!

Idag blev jag så himla arg, apotekspersonal kan göra mig galen!!!! Loves mat var helt slut och för att inte behöva ge vanlig välling en gång så körde vi lite tidigare idag för att kunna hämta ut ny nutra innan han hade tid hos öron. Sprang upp till barnmottagning och hämtade receptet och tyckte på vägen ner att står det verkligen rätt? nutramigen 2 lgg, ska bara vara nutramigen 2. Tänkte ta en penna och ratta över lgg men nej, kanske jag gör nåt dumt...

Blev min tur, räcker fram receptet och då säger hon sitt ner å vänta. -Min son är vrålhungrig och har ingen mat kvar, är bara en låda, kan du inte bara gå å hämta den? -SITT DU NER Å VÄNTA!. Hmm okaj då tänkte jag, ska inte bråka. 10 MINUTER; 10 MINUTER senare säger hon att det har vi inte hemma. VA??? jag hade ju ringt å reserverat. Men då var det det där lgg som var fel. Förklarade att läkaren skrivit fel. -Hur gör vi här? Kan vi lita på mamman? Nej, så klart inte. Får springa upp igen å be sköterskan ratta över det å skriva sin signatur å så ner igen. -jaha, vad sa läkaren om varför han skrivit fel???? - du jag vet inte pratade inte med honom... Hade då förklarat att han inte var på mottagningen på eftermiddagen å vadå, vad skulle han säga? Har man skrivit fel sa har man, finns väl ingen direkt förklaring till det??? Trötta mig.

Sen träffade vi Christina Wilhelmsson som tittade i öronen och tyckte det verkade vara mer vätska än vanligt bakom trumhinnorna. Hon är väldigt bra tycker jag, noga och väldigt, väldigt mänsklig.

Sen träffade vi Inger som kollar själva hörseln. Hon satte ett par hörlurar på honom så han fick höra lite olika ljud och så kollade hon hur han reagerade. Han hörde en del MEN... det var väldigt höga ljud. När hon sa det kändes det som ett slag i magen, just det med riktigt höga ljud. Ni vet, när man hört talas om barn som varken ser eller hör så har man tänkt, vad har de för livskvalité? Nästan så är det för mitt barn, MITT BARN! Han hör knappt och ser knappt, och hur tolkar han det lilla som han uppfattar? Det var jobbigt.

Sen pratade vi lite om det här att det är svårt att veta, då man tolkar mycket, hur verkar Love uppfatta saker å ting. Att man som förälder ofta läser in nåt som egentligen är en överdrift just för att man vill det ska vara så bra som möjligt med ens barn. -men du är väldigt klarsynt, sa Inger. Klarsynt? Ja, det kan jag nog hålla med om. Jag kände tidigt när vi fick diagnosen så ville jag acceptera Loves handikapp och inte blunda för något, utan ville veta precis hur allvarligt allt är. Inte vara en sån förälder som låtsas att det inte är så farligt. Love är gravt handikappad punkt liksom. Det jag tycker är tragiskt är att denna klarsynthet istället tolkats som hjärtlöshet av en person som menade att jag inte verkar sörja så mycket. Naturligtvis en person jag inte längre umgås med. En kommentar som säkert inte menats så illa men som tog hårt när den nådde fram till oss.

I alla fall, kontentan av det hela är att vi får en ny del som man sätter i öronen hemskickad och så ska vi dit igen efter jul och se om vätskan försvunnit eller om Love kanske behöver rör i öronen. Men de vill ju inte söva i onödan så därför ger vi det några månader och ser om det läker ut.

Imorgon är det föräldragrupp för oss med handikappade barn, hoppas det ger mycket!!!

Karin- bra det. Jag ringer när du behövs!

Ha det bra alla!!

Kommentarer
Postat av: jennie.k

Hmm... jobbigt de där me apoteket.. =/ alltid krångel me dom tycker jag! o ni e underbara... o jag berundrar er för hur ni fixar o klarar allt.. ni e fantastiska..!! kram

2009-11-11 @ 23:49:37
Postat av: Jennie P

Än en gång - jag saknar ord..



Jag kan varken förstå eller känna vad ni känner, men att dessutom behöva tackla omvärldens och omgivningens klumpighet och problem och omständigheter och allt krångel.. Jag håller med Jennie K - jag beundrar också er!!



För vad det är värt skickar jag över en styrkekram till er..



Tänker på er ofta!!

KRAM KRAM

2009-11-12 @ 20:14:04
Postat av: maja (kerstin)

vilken kärring, hade blivit asförbannad, åh skällt ut henne ! / maja

2009-11-19 @ 17:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0