Fredag 6 november

Idag har jag varit och blivit vaccinerad, känns skönt måste jag säga. Nu ska väl i alla fall inte jag bli liggande. Daniel fick inte eftersom han varit sjuk hela veckan. Känns lite i armen nu men tror inte det blir mycket värre. Majastackaren hade hög feber inatt och yrade (vaccinerades igår) men BVCsköterskan sa att det blir ofta värre för tonåringar då de varken är barn eller vuxna och får dos som till vuxen.

Tror en starkare dos alvedon är vad Love behöver. Linda tyckte han varit vid gott mod inatt under sina vakenperioder. Var lite smågnällig idag men gav bara mindre dos, lite orolig om det kan bli leverskador om man ger den högre dosen varje gång (men ska diskutera det med läkaren GRUNDLIGT på måndag...) Vi gick ner till Kerstin för nu är Mia hemma. Love var sådär trött och halvgnällig vid middag och jag var så himla trött så blev till slut på lite dåligt humör...*skäms* vem gick det ut över? Jo, så klart Kerstin... as always... *skäms mer* (fast det är väl sånt mammor är till för???) Å Mia lite men det får hon tåla =)

Väl hemma sen fick han en starkare alvedon, mat å pyjamas och somnade sen gott. Nu hör jag han där nere, Linda är här, men hoppas han får ro igen.

Fick SÅ dåligt samvete. För ett tag sen hade Love sår bakom öronen och kom fram till att det var från sidorna i lilla rummet. Då la vi täcken på sidorna men sen kräkte han ner det å så la jag inte tillbaka det igen när jag tvättat det. Men så nu ikväll hade han ett sår på bakhuvudet av de där hårde sidorna igen, stackarn! Så nu är täckena tillbaka och ska inte slarva med det igen.

Nu ska vi kolla Falk (hoppas den där Frank Wagner är med MYCKET ;))

Ha det!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie P

Så du är lite småkär i Frank Wagner?? ;-))

Jag har sett 2 el 3 av filmerna, men jag har alltid en massa att göra (typ fixa tvätten o kolla Facebook) när Tony kollar filmerna, så jag vet inte längre vilka filmer jag har sett..



Förstår den där känslar av dåligt samvete..

När Emil var liten var han ju också jätteTJOCK och innan jag fattade hur viktigt det var att rengöra MELLAN hudveckan på hals osv, så samlades det massa äcklig sörja där som luktade allt annat än hallon, o dessutom blev det ju rött och lite irriterat på huden också.. Då kände jag mig så dålig och tyckte synd om min lille prins.. Men han verkar inte ha tagit någon skada..



Sprang på Maria nere vid biblioteket idag, så kul att se henne.. Men hon har ju fullt upp när hon är hemma, så jag hoppas kanske att vi kan få till en date till julen istället..



Och kanske vi kan få till en date i nästa vecka??



Sköt om er så länge o ha en bra helg!

Kram



2009-11-07 @ 09:05:19
Postat av: mormor

Du behöver inte skämmas lilla du.Jag tål det. Jag vet, INGEN fattar hur ni har det, inte ens jag. Men jag försöker.Saknar redan Göteborgstjejerna. Ni är det bästa som finns. kramkramkram / mommo

2009-11-07 @ 21:28:47
Postat av: Maria

och det gör jag... Jag längtar redan till jul då vi kanske hinner träffas lite mer, alla.



Kul att Maria gillade presenten. En skönhet blir alltid bra på bild eller hur var ordspråket.



Vad fin Love är i sitt ståskal. Han ser ut att gilla det. Han kommer nog trivas att stå. Och även han gillar ju bling-bling...



Ses snart! Kramar till er alla och grattis Maria

2009-11-09 @ 20:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0