Fortsatt krampa :(

Love krampade igen i söndags natt så han fick stesolid. Därefter fick han inte fler kramper men fick ingen god sömn då han sedan bajsade tre gånger mellan 02-06... Stackarn :(
 
Måndags natt var lugn. Däremot nu inatt larmade assistenten först vid 01.30. Då hade han haft en kramp på ca 30 sekunder. Jag stod och velade ifall vi skulle ge stesolid, krampen var ju ändå över. Så jag bestämde att vi avvaktar. Assistenten larmade sen igen 03.30. Då hade krampen återigen hunnit släppa innan jag kom ut men då bestämde jag att vi ger stesolid, annars fortsätter han säkert krampa under natten. Han somnade ungefär 10 minuter efter det och fick sen sova gott i några timmar! Bra för honom!
 
Det jag känner nu är att jag behöver en ny krampplan! Har haft måååånga diskussioner med Loves läkare när vi ska ge och inte ge stesolid. Det jag känner nu är att kramperna är lite out of control. Nu väldigt lång tid har jag ändå känt att man haft rätt bra koll på hur han kommer krampa men nu vet jag inte alls. Flera gånger på en natt är ett par år sedan han krampade. Så nästa vecka är dr Blomé tillbaka igen, då ska vi se vad vi kommer fram till! Vi måste veta; när ska vi ge stesolid, vad gör vi om vi gett full dos och han fortsätter krampa osv osv....
 
Hoppas vi snart får tid för nytt EEG och att det på nåt sätt kan vägleda oss i detta krampelände...
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Stackars mommos lille goe fine prins.

2013-10-24 @ 15:12:11
Postat av: Katrine

Hej. Jeg er en tjei från Alta i Finnmark (Norge). Jag hittade din blogg i sökan på trisomi 13, och självklart solskensberetningar. Skriver på min dårliga svenska (har en svensk sambo från Gävle)Men håppas du förstår. Min syster har fått et barn 2.november.13 med samma syndrom og samma beskjed om at hon kommer til at lämna världen snart. Lillen som skal hete Agnethe är helt perfekt. Litet för tidligt födt. 2610 g och 49 cm lång. Ingen stora "fel" i ansiktet(små lågtsittande öron, liten haka och stort näsben) og inga invendiga "fel". Liten vattenansamling i huvudet. Hon har 12 fingrar och 11 tår.
Hon äter, men hon har apnè.
I sorgen letar man fram alla positiva ting, det är ju som du vet helt sjokkerande att man har en glädje som blir en sorg. Jag vet inte helt vad jag vil med denna text, men det betöd mycket för mig att läsa din blogg i denna stund. Om du vil beretta lite mera för mig om hur jag kan hjälpa dom på besta sätt och vad man kan göra. Skicka gärna ett mail till mig.([email protected]) I morgon skal vi ha dop. Man vet ju inte hur länge hon stannar kvar den lille krigare.
Kramar från mig.

2013-11-13 @ 17:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0