Liten sammanfattning av 2012 :)

Vi hade en väldigt trevlig och mysig nyårsafton. Den firades som vanligt med mina äldsta och bästa vänner och deras familjer. Grabbarna tog sig an huvudrätten och gjorde ett finfint jobb :)
 
 
Love var hemma med assistent då vi träffades sen eftermiddag och han somnar mellan 18 och 19. Vi känner att han har det bättre hemma och får somna i assens famn i fåtöljen som vanligt och sen sova i sin säng än att få sova hela kvällen i en främmande soffa och sen in i bilen och greja efter midnatt när han sover gott.
 
När jag tänker tillbaka på året som gått så har det varit ett bra år! Var lite ledsen när två av våra assistenter slutade i början på året men vi har blivit en ny bra grupp här som jag upplever trivs bra med Love och varandra :) Och de som slutade har jag mycket bra kontakt med, gott när man kan mista assistenter men få goda vänner istället :) Och den ena kommer tillbaka och jobbar i sommar. Saknar fese såklart ;)
 
Love hade ett bra år sjukdomsmässigt. Har klarat sig utan urinvägsinfektioner och inhalering vid förkylningar. Det har blivit några penicillinkurer för öroninflammation dock. Han har krampat 34 gånger och de har varat mellan 30 sekunder till 5-6 minuter. Vi har gjort ganska många höjningar av iktorivilen men fortfarande finns lite utrymme för att höja mer.
 
Vi har inte behövt åka in akut till sjukhuset på hela året! Har faktiskt haft väldigt lite kontakt med vår kära dr Blomé i allmänhet 2012. All personal på barnmottagningen är helt underbar men jag har gärna lite kontakt med dem för det betyder att då mår Love bra :)
 
Han har börjat på ridning. Från att från början har tyckt det varit ganska tråkigt har han insett att det kan vara rätt roligt så det är något vi kommer fortsätta med i vår när vädret är lite bättre och bebben växt till sig lite :)
 
Varannan fredag har vi haft dubelbemanning i höst för att två av assistenterna skulle gå och bada med honom i simhallen. Tyvärr har vi fått ställa in det flera gånger pga örat. Detta hoppas jag verkligen blir av oftare i vår nu! Vissa fredagar har de istället gått till träningsskolan där de har gunga och vattensäng som han fått prova.
 
I augusti började han på förskola. En liten milstolpe i hans liv. Då grät jag. Love som bara skulle vara hemma med mamma så länge han levde fick till slut börja på förskolan som alla andra barn! Och det har verkligen gått så himla bra! Fantastisk personal som visar ett enormt engagemang för honom och hans utveckling! Och barnen på avdelningen ser honom som en i gänget, fast på Loves sätt liksom :)
 
Samarbetet med SPSM har fortsatt utveckla oss i vårt arbete med Love och vi kommer fortsätta på samma sätt 2013 med 3 träffar varje termin. Vi har kommit en bra bit med tecknen. Främst taktila tecken men vi använder oss även av vanliga tecken. Och Love förstår verkligen mycket!!! Vi når varandra! Fatta känslan!!! Jag som för 1 1/2 år sedan sa att det är ingen mening att vi tecknar för han förstår inte... Dumma mamma....
 
Han har kommit så otroligt långt i sin utveckling vår härliga gosse... Vårt mirakel... Tänk 4 1/2 år gammal... Läkarna som trodde han skulle gå bort inom några veckor....
 
Vad förväntar vi oss då av 2013? Egentligen inget jag vill skriva ner. Jag hoppas bara att han får fortsätta må bra, och visa sådan glädje som han gör nu och att inte något i hans kropp ska försämras. Allt annat är bara bonus... Jag hoppas att alla våra assistenter kommer stanna här och trivas med att jobba med vår lille gosse. Och självklart även personalen på kortis och hans förskolepedagog :)
 



 
 
God fortsättning önskar vi!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0