Tack!!

Jag vill börja med att tacka er som skrivit om er erfarenhet gällande kramper och krampmediciner, främst då diskussionen angående ergenylen :) Det är verkligen till stor hjälp att få ta del av andras erfarenheter! Mycket av allt jag lärt mig kring Love är tack vare andra föräldrar. Så har ni nån tanke eller så, bara kommentera här, jag blir jätteglad för all hjälp jag kan få gällande Love!!
 
Hur har det gått då? Jo, efter mycket funderande fram och tillbaka började vi med ergenylen igår. Måste säga att vi har en fantastisk läkare i dr Blomé!! Han och jag har alltid en bra kommunikation, jag litar på honom till 100%, han lyssnar alltid på vad jag har att säga, och beslut gällande Love tar vi alltid tillsammans. Vi pratade först i torsdags men då hade jag fortfarande frågor och funderingar kring ergenylen så då besvarade han dom och sen fick jag fundera lite till och så pratades vi vid i fredags igen. Så nu känns det ok. Självklart kommer vi vara oroliga över eventuella biverkningar men han lovade att är jag orolig så tar vi prover tidigare än tänkt.
 
Bara för att så läste jag om biverkningar på iktorivilen som han fått sedan han var 5 månader. Den kan ge hjärtsvikt och hjärtstopp. Så det är bara att inse, det finns inga krampmediciner utan biverkningar. Och att låta kramperna hålla på är såklart inget alternativ.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad skönt att ni har en läkare ni litar på! Det har vi också, framförallt känner vi att vi har en bra dialog och de lyssnar på oss.
Det är ju så att alla ep-mediciner kan ha svåra biverkningar men allt drabbar inte alla.
Min son lade av helt en dag efter han fick sin droppe Iktorivil, så den skulle vi aldrig våga ge igen, även om han kom igen innan ambulansen ens hann komma.

2013-12-14 @ 14:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0