öroninflammation :(

Nu i eftermiddags när jag bara skulle ut och säga till att vi skulle på Leons fotbollsträning såg jag att det runnit blod och gegga från Loves dåliga öra... Ringde ner till läkarmottagningen och fick tid imorgon men läkaren tyckte att vi skulle få penicillin redan idag så skulle fixa recept. Lämna Leon på träningen och fixa skjuts åt honom
hem sen. (har ett par kompisar som är så där enkla, som alltid ställer upp när man frågar om hjälp. Vad enormt skönt det är att ha såna i sin närhet :)))
 
Sen stack jag och Levi ner till apoteket. Där fanns dock inget recept. Ringa 1177 och be dem kontakta läkare i länet som man fixa recept. Klockan var då 17.40 så var ju lite hurry hurry eftersom apoteket stänger 18. Hon jag pratade med ville först inte riktigt hjälpa mig. Hon frågade om han hade ont och så. Svaradde att Love är multihandikappad och kan inte svara på det. (kändes som hon först trodde att jag var en slö morsa där barnet länge hade klagat på öronen och jag först på kvällen tog tag i det. Typ.) Efter det var hon mer hjälpsam så kontaktade läkare som fixade recept! Så efter lite krångel kunde jag köra hemåt :)
 
Vi ska in imorgon fm och träffa läkare här nere i byn. Har träffat den läkaren innan en gång med Love och han var väldigt mysig och go mot Love :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänker så mycket på dig och alla er i liknande situationer. Du/ ni är så kloka och starka! Jag beundrar dig massor Madde! Önskar att du inte behövde vara stark alltid... Jag är glad att du har dina viktiga personer kring dig! Kramar i massor!!!!

2013-12-08 @ 22:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0