Det där örat...

Imorse ringde jag öronmottagningen men de skulle inte ringa upp förrän vid 13.00 så ringde ner till läkarmottagningen i byn och fick en tid hos läkare vid 16.00. Vid 13 ringde de från öron men det var bara en receptionist så sen ringde en sköterska upp men hon blev lite osäker då det kommit blod med så pratade med en läkare och ringde sen upp igen. Klockan hann bli  13.30 och det var dags att hämta Love och assistenten på förskolan för ridningen. Läkaren hade då tyckt att vi skulle köra in så de fick titta på honom där. Självklart, så fick en tid 15.20. In med Loves bilstol i bilen, tar ca 10 minuter, In i bilen, ringa återbud till läkartiden här i byn, ringa en kompis och fråga om hon kunde ta med Leon hem när hon hämtade sin son, ringa skolan och berätta det, ringa stallet och avboka ridtiden, fråga assistenten som jobbade om hon kunde jobba lite längre och då följa med till sjukhuset, ringa em-assistenten att hon får börja lite senare. Hem från förskolan så Love fick lite mat i magen och sen åkte vi :)
 
Det visade sig att Love är irriterad vid trumhinnan men att den inte brustit. Läkaren tog prover som skulle skickas till odling. Så länge får han örondroppar, igen. Inget penicillin än så länge. Nere på apoteket hade inte receptet kommit. Efter väntan visar det sig att vi hade ett uttag kvar från i september men det var på 5 ml och tuben fanns nu bara i 15 ml. Då måste de ringa läkare och fråga om jag får hämta ut det... Hm... som assistenten sa, nej, vi går ju bara och väntar på att kunna överdosera å missbruka örondroppar... Skillnad på medicin och medicin... Jaja, efter 45 minuter fick vi våra droppar och körde sen hem. Lugn och skön dag på min lediga dag :)
 
Nu ikväll pratade jag nästan 3 timmar med en mamma jag sprungit på på sjukhuset som också lever med ett svårt sjukt barn. Även om våra barn har helt olika diagnoser och behov så har man otroligt mycket gemensamt och mycket att prata om. Det ger mig så mycket att prata med andra i liknande livssituation och få dela tips och råd. Jag har lärt mig väldigt mycket av andra mammor och delar gärna med mig av mina erfarenheter. Då vi inte bor så himla långt ifrån varandra hoppas jag vi kommer ha möjlighet att träffas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0