Älskade Love...

Imorgon kommer SPSM igen så Maria ville att jag skulle filma häromdagen. Jag satte mig på skötbordet och så satte hon Love vid handfatet så de skulle leka lite med vatten. I kameran såg man verkligen hur illa hans händer blivit. Så smärtsamt att se... Genast börjar tankarna vandra, OM Love lever om 5 år, hur kommer hans kropp att vara? Kommer han vara rörlig och kunna gå i sin gåstol och använda sina älskade händer att undersöka med? Eller kommer han vara stel och vissa kroppsdelar helt missbildade?
 
Jag önskar verkligen att Love kommer finnas hos oss i många år till men inte till vilket pris som helst. Hade han fortfarande levt med den smärtan han hade i kroppen hela första året hade jag verkligen velat att han skulle somna in. Idag är han en välmående och trygg liten kille vars kropp fungerar helt ok, utifrån sin tunga diagnos. Jag vet att det finns människor som kan se på Love och ifrågasätta om livet är värt att leva för honom. Jag är helt övertygad om att livet är meningsfullt för honom. Han visar så mycket glädje... MEN... man ska må bra och kunna använda sin kropp. Jag hoppas innerligt att vi kan hålla ordning på händer och fötter så han inte kommer begränsas av stelhet och värk... Älskade Love, det värker i mig när jag tänker på vad som kan drabba dig....

Kommentarer
Postat av: mijah

Så jävla tungt det är ibland! =,(
Älskade finaste lilla Love!! <3

2012-11-14 @ 22:33:52
Postat av: Anonym

Oj Oj det värker i ett mormors hjärta.
Lille Love prins. Mommo kommer och sjunger med dig snart. Och sen vill jag ha en Lovekram.

Mommo kramar

2012-11-15 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0