beställt nytt :)

Nu har jag beställt nya saker till Love från varsam och komikapp. Hoppas han kommer gilla det! Blev lite massagesaker, nya kooshbollar och annat smått och gott. Han behöver verkligen nya saker. Beställde också flytväst så nu Mijah, få du åka till simhallen med honom!

Love använder sina händer för att lära om världen så gäller att hitta bra saker för honom att känna på. Träffade specialpedagogen här hemma idag. Så fick lite tips på hur vi kan arbeta med honom. Bland annat att ha pasta i baljan till ståstödet så provade det. Hade pasta i hela rummet sen... Min mamma tyckte inte alls det lät bra ifall han stoppar det i munnen och sätter i halsen men man får sitta bredvid hela tiden och kolla det. Tror faktiskt inte han klarar få in det i munnen men riskerar klart inte nåt.

Jag och Love ska in 1 gång i veckan till sjukhuset nu för att vara i habiliteringens (gah, nu finner jag inte ordet..) typ upplevelserum där de har ett litet bollhav och speciella lampor och lite annat. Kan vara kul för både Love och mig :). Vi kommer vara där själva men i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Amanda

vad spännande med nya saker :) önskar er en trevlig helg. kram

2011-03-17 @ 19:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0