Fredag 9 oktober

Idag blev det frukost i Näsum, trevligt. Love hade varit vaken sen 4 och fick ingen direkt ro där så han var lite smågnällig till och från. Såklart somnar han i Linas famn 2 minuter innan vi ska köra....

Sen kom Johanna så vi gick igenom lite mer vad som är att tänka på här. Kollade igenom blocken där vi skriver mat, mediciner, kramper och hur natten gått. Visade sig att Love inte krampat på en månad. Vad tror ni händer sen ikväll då? Jo, så klart krampar han. Låg i soffan och hörde bara nåt ljud från hans säng. När jag går dit och tittar så är han helt stel. Andas hela krampen men lite spattig i benen och blir jätteledsen när den börjar släppa. Dessa kramper... Man vill att han ska krampa så lite som möjligt men det tar hårdare psykiskt när de kommer så sällan. Låter det skumt???  Nu sover han gott, även om den gick över relativt fort så tog den nog hårt på honom också.

Har haft lite problem inför Söndag natt då det troligen var så att en fortfarande är sjukskriven. Johanna och Maria ska på taktil massage på måndag som jag inte ville avboka, vilket då gör att ingen av de kan. Jag och Linda ska till Karlskrona för utprovning av ståskal på måndag så hon kan inte ta natten. Kerstin ska hämta Leon (annars kunde hon åkt med om Linda tagit natten)och ha honom under em och Daniel jobbar. Men ringde Karin som varit här till och från sen början på året och hon ville gärna jobba! Skönt, var lite orolig att behöva ta natten själv när man sen ska ända till Kkrona. Låter det som jag krånglar till det mer än jag behöver ha ha...

Imorgon är det nationella tävlingar i stallet så ska nog dit ett par timmar, kul!

Nu får det bli lite mer idol, ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Vad jobbigt att läsa om Loves kramp. Pratade ju med Daniel om dem idag och så får han en. Lille Love.



Ah, jag hade gärna följt med till stallet. Jag har inte varit där sedan jag flyttade på de nationella tävlingarna.



Tilde och Tyra använder också sina reflexer som snuttar i sängen. De barnen de barnen...



Kramar !!!

2009-10-09 @ 21:20:09
Postat av: mormor

Lille Goe´ Love prinsen. De dumma kramperna.

Men vet du en sak, Love gubben. - Nu är det bara några veckor till så kommer dina kusiner Tilde o Tyra och ska vara hos mormor en vecka och då kan du o Leon gubben oxå vara här. Fawomoster Maja o mommo har plockat fram din mamma o moster Mias gamla cindy hus med möbler o dockor.



Natti Natti mommos älsklingar.

2009-10-09 @ 23:21:45
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

JAg känner lika inför Tindras kramper, det är på nåt sätt jobbigare när de bara kommer ibland :-( OCh ALLTID när vi talat om det så kommer det en kramp som ett brev på posten...

VAr in och läste för en tid sedan på livingwithtrisomy13 forumet och där var det en familj som precis som ni hade mycke kramper och samma sorts kramper. De hade fått tips av en läkare att pröva ge stora doser B6 vitaminer. Var och läste lite mer om det och man ger ibland till epilepsibarn typ 100mg B6 vitamin (friska människor behöver under 1mg/dag) och då hande deras barn varit utan kramper sen de började ge, och detta som jag läste var 4 veckor efteråt! Den pojken hade aldrig varit utan kramper ens en vecka tidigare. Nu vet jag ju inte om det skulle hjälpa er men om de börjar komma oftare igen och det blir problematiskt så kan du ju ha det i bakhuvudet och berätta för eran läkare.



Här i huset vaknade vi kl 06.00 i morse av att Tindra hyperventilerade och hade närmare 40graders feber :-( Vi som skulle på 3-års kalas idag. Istället fick vi åka till läkare och kolla så det inte var öronen igen men det var det alltså inte... Så med lite tur går det över av sig själv. JAg blir bara så orolig när Tindra alltid får så hög feber och då hörjar hon knycka till kraftigt och om man inte får ner febern så börjar hon hålla andan :-( MEN som tur är har vi febernedsättande mediciner här hemma och det brukar hjälpa.



HAr annars satt in ett foto på Tindra i hennes fotoalbum på familjeliv där hon sitter!! :-D Alltså hon är SÅÅÅ duktig :-D Kommer helt själv upp i sittställning...

2009-10-10 @ 19:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0