världens sämsta...

Igår kände jag mig som världens sämsta mamma. Duschade Love och när jag lyfter upp honom ser jag ett sår på ryggen, ca 0.5 cm i diameter. Fruktansvärt. Stackaren. Funderar och kommer på att det nog är från ett par byxor som har knapp i ryggen för att kunna minska runt magen. Sen när han stått i ståskalet har det klart skavt. Han har varit lite halvmissnöjd i skalet sista 3 gångerna men jag har trott det bara varit skav av sandalerna och grejat med olika strumpor. Men var alltså ryggen med. Kände mig så hemsk som inte kollat honom ordentligt. Fast ibland känns det som att hur mycket jag än gör, hur noga jag är så gör jag inte tillräckligt och är inte tillräckligt noga. Sen är det nog så att Love är väldigt känslig i huden och några ryggkotor syns väldigt tydligt så där blir det klart lätt skav.

Sista kvällarna har Love sovit vilket gjort att han varit vaken en hel del på nätterna. Och eftersom vi haft ny assistent har jag med sovit lätt och vaknat varje gång micron gått igång (när Loves mat värms) och varje gång Loves dörr öppnats. Tror jag ska försöka sova med öronproppar inatt. Borde höra både larmet och Leon ändå.

Någon mer som såg dokumentären om för tidigt födda ikväll? Har spelat in den men såg en del. Så fruktansvärd med lille Elias som de var tvungna att avbryta intensivvården med pga för stora skador. När föräldrarna lämnade honom på en säng när han somnat in led jag oerhört. Tänkte; kommer jag med få lämna mitt barn så en dag?

Någon mer som följer honungspojkens blogg?

Att plötsligt förvandlas till den osannolika historien. Den som andra hör talas om och blir berörda av, men samtidigt nånstans drar en lättnadens suck inför och tyst tänker för sig själv "Tur att det inte var mitt barn!"

Men det var mitt barn.


Detta skrev mamman häromdagen. Jag tyckte det stämde så bra. För visst är det så man tänkt. Tur det inte var mitt barn, tur det inte drabbade oss. Kommer ihåg när jag fick höra om Heidis Lova, vad fruktansvärt man tyckte det var. Inte kunde jag ana att jag några år senare skulle vara i en liknande sits.

Imorgon får vi vara hemma från ortopedronden eftersom vi inte får tillbaka bilen förrän på eftermiddagen :(

Stor kram på er alla!




Mijah å OveLove öppnar julklappar ♥



♥ Lovelej i skalet ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!!



Vad fin han blir på alla bilder. Han är verkligen fotogenic.



Du är världens bästa mamma! Hoppas du själv ser det också.



Kram Maria

2010-01-17 @ 22:05:29
Postat av: mormor

Han är ju för söt mommos lille prins.Och Madde du är en jättefin mamma.

Jag såg dokumentären i kväll från Lund.Oj oj det var jobbigt. Kramar från mommo

2010-01-17 @ 23:19:40
Postat av: Jennie P

Vilken superfin bild från i julas! :-))

Den andra också, med julpyntet i handen, haha..

Men ni kanske inte tänker på att det faktiskt ÄR julpynt längre.. hihi..



Dina barn har såklart världens bästa mamma!! (mina också..)

Man kan inte tänka på allt allt allt.. hela tiden.. Trots att man är kvinna.. ;-)



Kram



2010-01-18 @ 09:30:17
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

Vilken sötnos ni har på bild!

Hur är det med hörapparaterna? Använder ni dem varje dag? Får de vara ifred?

Tindra tycker om att lägga sig på örat när hon har dem på så att de börjar tjuta pga rundgång. Och om de inte börjar tjuta tar hon bort dem och sen lägger hon sig på dem och lyssnar på tjutet. Vet inte riktigt hur vi skall börja göra :-(

Sådär annars är det en glad Tindra här som skickar hälsningar åt Love :-)

2010-01-18 @ 19:12:44
Postat av: Marie

Vilka fina bilder på prinsen! Följer åxå honungspojkens blogg,väldigt gripande... Du,Madde du är stark o den bästa mamman Love kan ha,glöm aldrig det <3 Kram

2010-01-20 @ 11:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0