Så jävla bra är vi!!!! ;)

Ikväll blir det premiärbloggande på den nya datorn vi köpt in åt assistenterna. Köpte den så de kan träna tecken och lite annat på nätterna när Love sover. Det finns ett bra program för teckenträning, ibland är det bra att få se tecknet, och inte bara titta i en bok.

Nattassistenten är sjuk och det var ingen som kunde ta den så det fick bli jag :). Men går av 11 imorgon fm så ska nog gå bra ;). Tänkte att det är lugnt men vid 21 kom jag på att jag har 14 timmar kvar, eh.... Nåja, någon enstaka gång fungerar det och klarade jag det i flera dygn när Love var liten så ska det nog gå bra. Jag och Daniel brukade ju hjälpas åt innan vi hade assistansen men när han själv hade natt på sitt jobb tog jag både dagar och nätter. Har 3 stycken assistenter som har ca 70%, där tanken är att de ska kunna hoppa in vid sjukdom men inte alltid de kan. De ska såklart inte behöva stå redo så fort jag ringer och sen är det ju att det går 3 personer /dygn (8-15, 15-22, 22-08) Har man haft fm kan man inte ta natten osv. Ibland blir det ett väldigt pusslande, om du tar natten istället för em så tar den em istället osv osv... :)

Ikväll insåg jag min både bästa och sämsta egenskap; jag är oerhört siggig. Ska minsann klara det själv! Och det är bra, ibland. Maria erbjöd sig att ta natten men hon har haft 2 nätter nu och planer imorgon. Vet dessutom att hon inte sovit så många timmar idag. Min mamma erbjöd sig ta några timmar nu ikväll men NEJ DÅ, jag ska klara det själv....

Ibland blir jag väldigt trött på människor. Som idag. Var på ett krukparty och en som var där gnällde såå tråkigt. Om man arbetar heltid, har småbarn, hus och blablabla då är man ju heeelt färdig på helgen och det förstod inte hennes gamla pappa, bla bla bla. Ville bara säga men vilken tur att du faktiskt har ett jobb och 2 friska barn, hus och sambo. Men nej, den personen vill jag inte bli. Så jag håller det inom mig och en och annan gång ger jag utlopp för min frustration här på bloggen ;). Men anser att alldeles för många klagar över småsaker. Och ibland är det så jäkla trist att lyssna på... :) Ibland kan jag tänka att de som klagar över småsaker hur i hela friden skulle de klara ett barn med grava funktionshinder, assistenter i hemmet och allt annat som medföljer?? Tycker inte om att berömma mig själv men helt ärligt, vi är en hel del mammor (och pappor) som är helt jävla outstanding!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vi är verkligen helt outstanding.....Det är därför vi fått denna utmaning i livet. Och ärligt skulle jag inte byta bort det mot något i världen. För den människa jag är idag sedan Wilda kom är någon jag är stolt över. Och gnäller inte Wilda i alla sina problem och smärtor behöver fan ingen annan gnälla heller för lite förkylningar och för lite sömn etc. Inte inför oss iallafall. Kramis

2012-05-21 @ 07:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0