Sofias änglar

Jag har just sett klart måndagens avsnitt av Sofias änglar och jag tycker att programidén är helt fantastisk. Och helt rätt programledare. Djupt utan att bli för sentimentalt typ á la extreme home makeover.

Jag vet hur det är att få ett besked där du bara faller faller och faller och inser att från och med nu blir livet aldrig riktigt bra igen. Man kommer aldrig att känna sig riktigt lycklig igen. Och då är det svårt att få även de nödvändigaste saker gjorda. Sen innehar vi människor olika typer av styrka. En del lyckas till sist samla ihop sig och göra allt det där som måste göras medan vissa människor inte klarar av det, eller kanske inte alls fysiskt har möjligheten. Då tycker jag det är bra med ett program som Sofias änglar som kan hjälpa de människorna.

Själv kan jag fortfarande imponeras av oss den sommaren när vi målade om huset för att några månader senare renovera lägenheten (eh... mest Daniel då) och sedan flytta. Visst hade vi en hel del hjälp som vi var enormt tacksamma för men vi gjorde också mycket själva och det var jävligt bra gjort. Tycker jag. Visst, husmålandet skulle gjorts sommaren 2008 när Love föddes men då fanns det inte på kartan. Det blev heller inte gjort sommaren efter men sen 3e sommaren med Love blev det gjort, trots strul med assistenter och annat. Tummen upp för oss ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig >Madde. Och ni är fortfarande duktiga. Jag tycker dock att du kunde nämnt mitt namn som en av dem som hjälpte er mest med målningen;)



kramar

2012-03-28 @ 21:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0